استقبال حماس از حکم دادگاه لاهه در پرونده حمله رژیم صهیونیستی به رفح

دادگاه لاهه

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه استقبال کرد.

 

هداپرس:در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ما از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری که در پاسخ به درخواست فوری آفریقای جنوبی درباره وضعیت شهر رفح صادر و در آن بر لزوم اجرای اقدامات موقت و مسؤول دانستن رژیم اشغالگر در از بین بردن امنیت ملت فلسطین در نوار غزه تاکید شد، استقبال می‌کنیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، حماس از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست که تصمیم خود را به یک دستور مستقیم و روشن برای توقف این تجاوز وحشیانه که منجر به نسل‌کُشی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه می‌شود، تبدیل کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: از زمان صدور رای دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده نسل کشی، بیش از ۲۷۰۰ تن توسط ماشین کشتار تروریستی ارتش رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند و این اتفاق تأیید می‌کند این رژیم سرکش به سیستم قضایی بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد و به توسعه دامنه جنگ نسل کشی خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

این جنبش همچنین اعلام کرد: اسرائیل همه فراخوان‌های هشدار دهنده نسبت به خطر هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح را نادیده می‌گیرد.

حماس در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست مسؤولیت‌های خود را در قبال جنایات غزه برعهده بگیرد و بلافاصله حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را به تصمیمات مؤثری تبدیل کند که رژیم اشغالگر را ملزم به توقف جنگ نسل‌کشی در غزه و جلوگیری از گسترش فاجعه انسانی در شهر رفح می‌کند.

دیوان بین المللی دادگستری نیمه شب گذشته حکم خود را درباره شکایت آفریقای جنوبی در پرونده حمله زمینی احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه صادر کرد.

در پی اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مساله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در این باره اعلام کرد وضعیت خطرناک غزه مستلزم اجرای فوری اقداماتی است که در حکم صادره در ۲۶ ژانویه به آن اشاره شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه ۲۶ ژانویه درمورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی، حکمی اولیه علیه این رژیم صادر کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان موظف به تبعیت از کنوانسیون نسل‌کشی، از جمله تضمین امنیت فلسطینیان در غزه است.

این در حالی است که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش طی روزهای آتی طرح مفصلی درباره عملیات زمینی در رفح به بخش سیاسی ارائه می‌کند.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره، امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه ۲۲ بهمن اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11954

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: