فضاپیمای «پروگرس» روسیه به ایستگاه فضایی رسید

ایستگاه فضایی

فضاپیمای پروگرس ۸۷ روسیه حدود سه تُن غذا، سوخت و سایر منابع را تا ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کرد.

 

هداپرس: فضاپیمای باری رباتیک پروگرس ۸۷ روسیه صبح روز شنبه(۱۷ فوریه) با تحویل حدود سه تن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

به نقل از اسپیس، پروگرس ۸۷ چهارشنبه شب(۱۴ فوریه) به سمت این آزمایشگاه مداری پرتاب شد و با موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان که توسط روسیه اداره می‌شود به آسمان رفت.

این فضاپیمای باری روز شنبه در ساعت ۱:۰۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۹:۳۶  به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید، در حالی که هر دو آنها در حدود ۲۶۰ مایلی(۴۱۸ کیلومتری) بر فراز بالای اقیانوس آرام جنوبی در حال پرواز بودند.

فضاپیمای پروگرس که حدود سه تُن غذا، سوخت و سایر لوازم را حمل می‌کرد، طبق برنامه‌ریزی به‌طور مستقل به ایستگاه فضایی متصل شد. اما فضانوردان اولگ کونوننکو(Oleg Kononenko) و نیکولای چوب(Nikolai Chub) در روز شنبه این فرآیند را از داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی زیر نظر گرفتند و همانطور که مقامات ناسا در یک پست وبلاگی در روز جمعه(۱۶ فوریه) توضیح دادند، آماده بودند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

کونوننکو که به تازگی رکورد جهانی بیشترین زمان سپری شده در فضا را به نام خود ثبت کرده است و چوب در حال حاضر ایستگاه را با پنج نفر دیگر به اشتراک می‌گذارند: فضانورد کنستانتین بوریسوف(Konstantin Borisov)، فضانوردان ناسا لورال اوهارا(Loral O’Hara) و یاسمین مقبلی، ساتوشی فوروکاوا(Satoshi Furukawa) ژاپنی و آندریاس موگنسن(Andreas Mogensen) از آژانس فضایی اروپا.

بوریسوف، فوروکاوا، موگنسن و مقبلی در ماه اوت گذشته در ماموریتی موسوم به کرو-۷ (Crew-7) به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند. این چهار فضانورد به زودی به زمین باز می‌گردند و چهار فضانورد ماموریت کرو-۸ (Crew-8) که قرار است اول مارس به فضا پرتاب شوند، جایگزین آنها در آزمایشگاه مداری خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11968

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: