شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود/ باید دست خصولتی‌ها را از اقتصاد کشور کوتاه کنیم

شرکت‌های دولتی

دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان گفت: اگر شرکت‌های دولتی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم تا دولت از بنگاه‌داری آسوده شود پیشرفت بزرگی اتفاق خواهد افتاد.

 

هداپرس:احمد شریف  دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شد اظهار کرد:پاشنه آشیل تمام جوامع دنیا اقتصاد است و همه جنبه‌های زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هرگونه غفلت از این امر مانع توسعه کشور می‌شود.

او افزود: علی رغم این که در سال‌های بعد از  انقلاب شش برنامه توسعه را سپری کردیم، اما تاکنون به ۲۵ درصد اهداف دست یافته ایم چرا که منابع لازم را برای تحقق مفاد این برنامه‌ها فراهم نبوده و از طرفی مجریان امر در این زمینه کوتاهی کرده اند.

شریف متذکر شد: سالهاست که رهبر انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان شعار سال مشخص می‌کنند و (جهش تولید با مشارکت مردم) مبتنی بر اصل ۴۴ قانون اساسی است که سالهاست  در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مردمی کردن اقتصاد و سپردن آن به بخش خصوصی بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:اگر موفق شویم که تمام شرکت‌های دولتی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم تا دولت از بنگاه داری آسوده شود پیشرفت بزرگی در کشور اتفاق خواهد افتاد و همچنین لازم است تا دست نهاد‌های شبه دولتی  یا همان خصولتی ها که از قدرت سیاسی برخوردارند از اقتصاد کشور کوتاه شود.

او افزود: اقتصاد کاملا متاثر از سیاست است و تحریم‌ها به شدت اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است و بخش خصوصی برای حضور در بازار رقابتی نیازمند رفع تحریمهاست و امیدواریم در سال جدید زمینه‌ها برای تحقق این امر فراهم شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13537

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: