عقب‌نشینی اسرائیل از ۲ محله در غزه

اسراییل

هداپرس:نظامیان اسرائیلی پس از ده روز نبرد مرگبار با مقاومت مجبور شدند از دو محله التفاح و الدرج در غزه عقب‌نشینی کنند، اما در تلافی این شکست، بسیاری از مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند.

«پنج ساعت تمام تلاش کردم دیوارهای خانه‌ام را پیدا کنم، اما نتوانستم. وارد محله‌مان شدم، خیابان‌ها پر از پیکرهای شهدایی بود که تانک‌ از رویشان رد شده بود، در التفاح سنگ روی سنگ نمانده». این را محمد الجزار می‌گوید؛ مرد پنجاه و چند ساله‌ای که موهای سیاه باقی مانده روی سرش پوشیده از خاک است که به محله‌ التفاح در شمال شرق غزه بازگشته است.

خبرنگار روزنامه لبنانی الاخبار، امروز (شنبه، ۶ ژانویه)، یک روز پس از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از دو محله التفاح و الدرج در شرق غزه، خود را به این مناطق رسانده و با تایید ویرانی‌های گسترده، نوشت که عملیات‌های شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی در این دو محله بیشترین شتاب و خلاقیت را در مقایسه با سایر مناطق درگیری با دشمن در شمال نوار غزه برخوردار بود و گواه آن ویدئوهای منتشر شده از نحوه تقابل با اشغالگران در این دو منطقه است. اما باید گفت که آثار جنایات اشغالگران در این دو محله با سایر مناطق فلسطینی که اشغالگران از آن عقب‌نشینی کرده‌اند، تفاوتی نداشته و همه منازل و زیرساخت‌ها از جمله شبکه‌های آب و برق و فاضلاب با خاک یکسان شده است.

نظامیان اسرائیلی از ۲۱ دسامبر گذشته پیشروی به سوی دو محله التفاح و الدرج را آغاز کردند و تجهیزات و ادوات نظامی خود را وارد این دو منطقه کردند. اما سرانجام دیروز جمعه، پس از تحمل تلفات سنگین در کمین‌های مرگبار و تک‌‌تیراندازی‌های دقیق مقاومت و انهدام ده‌ها جنگ‌افزار نظامی،  مجبور به عقب‌نشینی شدند. کتائب القسام روز جمعه اعلام کرد که تنها طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۰ خودرو و جنگ افزار اسرائیلی را در این دو منطقه منهدم کرده است.

خبرنگار الاخبار یوسف فارس در گزارش خود در خصوص این عقب‌نشینی نوشت محافل مقاومت می‌گویند به دشمن فرصت کافی برای دستیابی به هدف نظامی‌اش که به زانو در آوردن مقاومت در این محله‌ها بود، ندادند و نظامیان اسرائیلی در نهایت در زیر آتش مجبور به عقب‌نشینی شدند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز نوشتند عملیات در غزه در حالی پایان می‌یابد که مقاومت قادر است تا سه سال دیگر نیز به سوی اسرائیل موشک شلیک کند و این به معنای شکست در جنگی است که با هدف نابودی حماس آغاز شد، گواه آن نیز شلیک‌های مستمر راکتی، درست از مناطقی است که اسرائیل به تازگی از آنها عقب‌نشینی کرده است.

منبع:فارس

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10630

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: