سازمان جهانی بهداشت:

حمله به رفح منجر به تشدید فاجعه انسانی می‌شود

رفح

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را وخیم‌تر خواهد کرد.

 

هداپرس:سازمان جهانی بهداشت هشدار داد عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد و آوارگی جدید، سطح گرسنگی را افزایش خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به شرایط معیشتی نامساعد کنونی و سیستم بهداشتی فلج شده، هرگونه عملیات زمینی در رفح به‌طور قابل توجهی فاجعه انسانی را افزایش می‌دهد و فرآیند امدادرسانی را که از قبل شکننده بود به مرز فروپاشی می‌رساند.

هریس هشدار داد موج جدید آوارگی منجر به تراکم جمعیت، عدم دسترسی به غذا، آب، خدمات بهداشتی و مراکز درمانی و افزایش شیوع بیماری، تشدید سطح گرسنگی و تلفات جانی بیشتر خواهد شد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه نیز گفته بود: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس همچنین گفته بود: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش میزان مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

حمله هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه در حالی رخ داده است که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد. طبق سندی که توسط خبرگزاری اسپوتنیک مشاهده شده است، توافقنامه آتش‌بس غزه که توسط جنبش فلسطینی حماس تایید شده است، توقف کامل جنگ را در دومین ماه از لحظه اجرایی شدن آن فراهم می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=15966

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: