۴ دلیل سقوط دلار به کانال ۴۹ هزار تومان

دلار

بازار ارز تهران و هرات امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه شاهد ریزش قیمت دلار بود. قیمت طلا هم نزولی شد اما قیمت سکه نسبت به روز قبل تغییر نکرد.

 

هداپرس:قفل قیمت دلار در بازار ارز تهران بالاخره بعد از دو ماه و نیم شکست. اسکناس آمریکایی که از روزهای ابتدای شروع جنگ حماس و اسرائیل بالای کانال ۵۰ هزار تومان معامله شده بود امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه از این مرز عقب‌نشینی کرد و تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. معامله‌گران می‌گفتند یخ دلار بالاخره آب شد. به عقیده فعالان اقتصادی ۴ عامل مهم موجب شد که فشار فروش در بازار امروز بیشتر از روزهای قبل شود.

 بازیگران ارزی تهران اولین فرمان عقب‌نشینی را از هرات دریافت کردند. نرخ دلار در هرات روز گذشته مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و تا محدوده ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان ریزش کرد و در بازار امروز شیب کاهشی آن بیشتر شد و تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد.

 به دنبال هرات نرخ حواله درهم نیز دومین شوک کاهشی را به نرخ دلار در تهران وارد کرد. قیمت درهم در بازار امروز با افت ۲۰ تومانی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و ظهر در حول‌وحوش ۱۳ هزار و ۶۹۰ تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به دیروز ۵۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می‌دهد.

 برخی هم می‌گفتند بازار دلار به ایستگاه پایانی ماه آذر رسیده و همین امر باعث شده معامله‌گران شاهد تماشای سناریو تکراری آخر برج شوند. به عقیده این دسته نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل کمبود نقدینگی در روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

 همچنین امروز قیمت ۲۲ خودروی وارداتی اعلام شد. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند در شرایطی که سایه بازارساز بر روی قیمت دلار سنگین شده این احتمال وجود دارد برخی از معامله‌گران به سمت خرید خودرو بروند.

 فارغ از بازار دلار قیمت اونس طلا امروز تا سطح ۲۰۴۳ دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش با افت تقریباً ۵ دلاری نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته به ۲۰۳۴ دلار رسید.

 همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز قبل تقریباً ۱۰ هزار تومان گران شده است. در کنار بازار طلا امروز قیمت سکه امامی لب مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد. سکه بازان می‌گویند که فلز گران‌بهای داخلی در وضعیت حساس قرار گرفته و درصورتی‌که قیمت طلای جهانی اندکی نزولی شود احتمال ریزش قیمت سکه تا مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد .

منبع:اقتصادنیوز

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10257

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: