برنی سندرز و دموکرات‌ها خواستار توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو شدند

برنی سندرز

سناتور برنی سندرز به همراه هفت تن از سناتورهای دیگر کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به «جو بایدن» خواستار تحت فشار گذاشتن «بنیامین نتانیاهو» برای رفع محدودیت‌ها در دسترسی کمک‌های انسانی به غزه و لغو کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو شدند.

 

هداپرس: برای صد و پنجاه و نهمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی به همراه هفت سناتور دیگر نامه‌ای را به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کردند و از او خواستند تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند؛ اقدامی که با کمک‌های انسانی ایالات متحده در تضاد است.

این نامه با چنین جمله‌ای آغاز می‌شود: «فاجعه انسانی شدیدی که در غزه رخ می‌دهد تقریبا در عصر فعلی بی‌سابقه است… .»

این سناتورها هم‌چنین تاکید کردند که مداخله کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عملیات بشردوستانه ایالات متحده، ناقض «قانون گذرگاه کمک‌های بشردوستانه» است.

این هشت سناتور در این نامه نوشتند: «زمانی که رئیس‌جمهور کشوری اعلام کند که دولت دیگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحویل کمک‌های بشردوستانه را ممنوع یا محدود می‌کند، هیچ کمکی براساس قانون کنترل صادرات تسلیحات به هیچ طرفی ارائه نخواهد شد. با توجه به این مسئله، ما از شما می‌خواهیم که قضیه را برای کابینه نتانیاهو روشن کنید که جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی به غزه، پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.»

این سناتور مستقل آمریکایی هم‌چنین روز دوشنبه با حضور در برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس عنوان کرد: چیزی که می‌توان به نتانیاهو گفت این است که نسل‌کشی و قتل عام را متوقف کن و لطفا، لطفا، لطفا به تمامی کمک‌ها اجازه ورود بده. فکر می‌کنم کابینه نتانیاهو دیگر نمی‌تواند اسرائیل را اداره کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13180

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: