اظهارات هنیه درباره حمله به رفح، تبادل اسیران و غزه پس از جنگ

هنیه

هنیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد: اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح حمله کند، مردم ما پرچم سفید را بالا نخواهند برد و مقاومت آماده دفاع از خود است.

 

هداپرس:اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که «موضع واشنگتن در مورد حمله به رفح فریبنده است» و فلسطینی‌ها «در دام تبادل وظایف بین آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نیفتند».

وی در خصوص موضع واشنگتن در قبال تهاجم به رفح توضیح داد: «موضع آمریکا فریبنده است و صحبت آنها مبنی بر اینکه باید برنامه‌هایی برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان تدارک ببینند، چیزی جز فریب نیست».

هنیه در توجیه این موضوع گفت: «تمام غیرنظامیانی که در غزه کشته شدند با سلاح‌ها و موشک‌های آمریکایی و پوشش سیاسی آمریکا به شهادت رسیدند.»

وی افزود: «بنابراین ما در این دام نیفتیم… تله فریب و به اصطلاح تبادل وظایف بین آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها… ما نسبت به ورود به رفح هشدار می‌دهیم، زیرا ممکن است یک کشتار بزرگ علیه ملت ما در فلسطین به راه انداخته شود.»

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: وقتی واشنگتن در شورای امنیت می‌ایستد و به حق وتوی خود در برابر قطعنامه آتش‌بس متوسل می‌شود، این به چه معنا است؟ این بدان معنا است که ایالات متحده پوشش کاملی برای ادامه کشتار و نسل کشی غزه ارائه می‌دهد. زمانی که واشنگتن تصمیم وتو گرفت که کشور فلسطین را به عنوان یکی از اعضای کامل سازمان ملل تلقی نکند این به این معنی است که موضع اسرائیل را اتخاذ می‌کند و در مقابل حقوق مردم فلسطین می‌ایستد.

هنیه گفت: «بسیار واضح است که دشمن اسرائیلی تصمیم دارد هر نقطه، هر مکان و هر شهر غزه را زیر پا بگذارد، به ویژه رفح که ماه‌ها است که درباره آن صحبت می‌کند.»

وی همچنین توضیح داد که «رژیم صهیونیستی با آتش بس موافقت نکرد و آنچه می‌خواهد این است که اسرای خود را بازگرداند و سپس جنگ را از سر بگیرد و این اتفاق نخواهد افتاد».

هنیه با توجه به موضوع فردای جنگ غزه و اینکه چه کسی حاکمیت نوار غزه را برعهده خواهد گرفت، مجدداً بر لزوم «مدیریت نوار غزه با اراده فلسطینیان» تاکید کرد.

وی افزود: ما از هر نیروی عربی یا اسلامی استقبال می‌کنیم اگر به مردم ما برای آزادی کمک کند، نه اینکه از اشغالگران محافظت کند.

هنیه از همه کشورهای برادر در مصر، ترکیه، قطر و همه کشورهای اروپایی و سایر کشورهایی که مسؤولیت مستقیم دارند، خواست تا برای مهار تجاوزات صهیونیست‌ها و جلوگیری از ورود به رفح و حتی لزوم خروج کامل از غزه و پایان تجاوز اقدام کنند.

این مصاحبه در حالی انجام گرفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در دفتر خود میزبان «اسماعیل هنیه» بود. این دیدار پشت درهای بسته در دفتر ریاست جمهوری برگزار شد.

سفر هنیه به ترکیه در شرایطی انجام می‌شود که سامح شکری، وزیر خارجه مصر هم در همین کشور به سر می‌برد و دیدارهایی با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه داشت.

پیشتر یک رسانه عربی با اشاره به سفر هنیه به ترکیه گزارش داد که آنکارا در تلاش است میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کند و جای مصر و قطر را بگیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=15115

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: