ثروتمندان جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند

ثروتمند

فهرست ۵۰۰ میلیاردر برتر بلومبرگ نشان می‌دهد که ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۳ حتی ثروتمندتر شده‌اند.

هداپرس:حدود ۷۷ درصد از میلیاردرهایی که در این فهرست قرار گرفتند، شاهد افزایش ثروت خود بودند، در حالی که دیگران ضررهای خاصی را تجربه کردند.

ایلان ماسک با ثروت خالص ۲۳۵ میلیارد دلاری همچنان در صدر قرار دارد. این میلیاردر متولد آفریقای جنوبی برای نخستین بار جف بزوس، مالک آمازون را در اواسط سال ۲۰۲۱ از جایگاه صدرنشینی خارج کرد و از آن زمان تاکنون جایگاه اول را حفظ کرده است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، امسال ماسک شاهد رشد نزدیک به ۹۸ میلیارد دلاری ثروت خود بود. در حالی که پلتفرم رسانه اجتماعی وی، ایکس با نام سابق توییتر، در آشفتگی قرار داشت اما دارایی شاخص ماسک، تسلا، از رشد ثابتی برخوردار بود و موقعیتش را مستحکم‌تر کرد.

بزوس درحال‌حاضر با ۱۷۸ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد که با فاصله کمی از برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت لویی ویتون موت هنسی است؛ دارایی وی در امسال به ۱۷۹ میلیارد دلار رسیده است.

مارک زاکربرگ، رقیب سرسخت ماسک و مالک متا، دومین رشد مطلق ثروت در امسال را تجربه کرد و دارایی خالص وی نزدیک به ۸۳ میلیارد دلار افزایش یافت. این رشد که با افزایش سهام امپراتوری رسانه‌های اجتماعی وی پس از فروپاشی سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر شد، زاکربرگ را با ۱۲۸ میلیارد دلار در جایگاه ششم قرار داد.

در میان ۱۵ نفر برتر، در واقع، تنها یک میلیاردر شاهد کاهش ثروت خود بود؛ میلیاردر هندی گوتام آدانی، رئیس گروه آدانی، شاهد کاهش ارزش خالص دارایی خود با ۳۶.۳ میلیارد دلار بود که حدود ۸۴.۳ میلیارد دلار از دست داد و وی را از فهرست ۱۰ نفر برتر خارج کرد.

منبع:فردای اقتصاد

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10549

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: