چطور شخصیت و ذات آدم‌ها را از روی رفتارشان بشناسیم؟

رفتار

شناخت افراد مخصوصا درحال حاضر کار راحتی نیست، اما موقعیت‌هایی وجود دارد که انسان‌ها به صورت ناخوداگاه ذات خودشان را نشان می‌دهند.

 

هداپرس:شناخت شخصیت افراد کاری بسیار پیچیده است چرا که شخصیت ظاهری برخی افراد دارای تفاوت‌های اساسی با شخصیت واقعی آنهاست؛ آنها برحسب موقعیت‌های مختلف زندگی بنابر دلایل گوناگونی مجبور به استفاده از ماسک‌های دروغین می‌شوند تا شخصیتی که دلشان می‌خواسته را به معرض نمایش بگذارند و جوهر شخصیت خویش را از دید اطرافیان پنهان ‌نمایند. شما می‌توانید به شخصیت اطرافیان و دوستانتان در موقعیت‌های مختلف پی ببرید و ذات آنها را بشناسید، در این بخش به شما خواهیم گفت که در چه زمان‌هایی می توانید چهره بی‌نقاب دوستانتان را ببینید و ذات واقعیشان را بشناسید.

زمانی که از آنها انتقاد می‌کنید
برای همه ما پیش آمده که از دوستان و اطرافیانمان انتقاد کنیم. انتقادهای منصفانه فرصتی برای آموختن و بهتر شدن است و نیت شما از بیان این انتقادات بهبود عملکرد دوستانتان است. متاسفانه برخی از افرادی که مورد انتقاد قرار می‌گیرند، سریع به انتقادها پاسخ داده و جبهه گرفته و در لاک دفاعی فرو می‌روند، در این موقعیت شما می‌توانید به شخصیت درونی دوستتان پی ببرید چون او نیز انتقادات بی رحمانه‌ای از شما خواهد کرد.

هنگامی که به آنها نیاز دارید
دوست واقعی کسی است که برای حل مشکلات هر کاری که از دستش بربیاید، دریغ نکند. اگر در رابطه دوستی همیشه در حال انجام کارهای دوستتان هستید و زمانی که به او نیاز دارید، تنهایتان می‌گذارد در این ارتباط تجدید نظر کنید. هنگامی که به دوستتان نیاز دارید اما او از کمک به شما سرباز می‌زند، شخصیت واقعی‌اش شناخته خواهد شد.

زمانی که محبت های همیشگی تان کم می‌شود
برخی افراد از اطرافیانشان طلبکار بوده و بسیار پرتوقع هستند و انتظار دارند دیگران به تمام خواسته‌های آنها توجه کنند. این افراد اغلب تا زمانی با شما خوب رفتار می‌کنند که به آنها توجه و محبت نمایید اما با کوچک‌ترین نه شنیدن و قطع محبت و سرویس‌های همیشگی احساس ناراحتی می‌کنند و خیلی زود خودشان را کنار می‌کشند.

زمانی که با آنها اختلاف نظر دارید
در نظام خلقت هیچ یک از افراد از نظر روحی، روانی و تفکرات با یکدیگر یکسان نیستند و اختلاف نظر ما با دیگران امری شایع است، همه ما باید به تفاوت‌ها و اختلاف نظرها احترام بگذاریم، اگر آستانه تحمل خود را بالا ببریم و بپذیریم که آدم‌ها متفاوتند و قرار نیست همه باب سلیقه‌ ما باشند و رفتار دیگران تا وقتی به روان و آرامش ما آسیبی نرسانند، به خودشان مربوط است، به آرامش خواهیم رسید. پس اگر دوستتان با کوچکترین تفاوت و اختلاف نظری به شما توهین کرد، ادامه دوستی آسیب زننده است.

در شرایطی که مطابق میلشان رفتار نمی‌کنید
برخی افراد ویژگی‌های خاصی دارند که به‌واسطه آن‌ها به عنوان شخصیت کنترل‌گر شناخته می‌شوند. افرادی که این نوع شخصیت را دارند، عموما افرادی هستند که در هر کار و مسئله‌ای نظر خودش را اعمال می‌کند. این افراد تحمل نه شنیدن و مخالفت دیگران را با خودشان ندارند. به همین دلیل با اولین مخالفت دیگران با خودشان به شدت ناراحت و عصبانی می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند، در این زمان می‌توانید شخصیت واقعی دوست کنترل گر خود را بشناسید.

هنگامی که شما سود و منافعی برایشان ندارید
به گزارش وب گاه نمناک، برخی افراد دچار اختلال شخصیت خودشیفته هستند و می‌پندارند که از دیگران برترند و از هر کسی برای رسیدن به خواسته‌هایشان استفاده‌می‌کنند و نسبت به اطرافیان قدر نشناسند. این افراد تنها تا زمانی با شما هستند که پای منافعشان وسط بوده و سود و منفعتی برایشان داشته باشید، افراد خودشیفته هنگامی که دیگر شما سود و منافعی برایشان نداشته باشید، شخصیت واقعیشان را نشان می‌دهند.

منبع: ایرنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12244

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: