واکنش گروه‌های فلسطینی نسبت به تشکیل کابینه تکنوکرات

کابینه تکنوکرات

گروه‌های فلسطینی تشکیل یکجانبه کابینه تکنوکرات توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را موجب تشدید سیاست انحصارگرایی و تقویت تفرقه عنوان کردند.

 

هداپرس:جنبش حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین و جنبش طرح ملی فلسطین امروز جمعه درباره ماموریت «محمد مصطفی» برای تشکیل کابینه جدید بیانیه صادر کردند.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «محمد مصطفی» را مأمور به تشکیل کابینه تکنوکرات کرده بود.

به نقل از سایت خبری المیادین، گروه‌های فلسطینی در این بیانیه اعلام کردند در حال حاضر اولویت مهم مقابله با تجاوزات و سیاست نسل‌کشی و گرسنگی است که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در پیش گرفته است.

رژیم صهیونیستی ۱۶۱ روز است که به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد و بر اثر آن علاوه بر تخریب گسترده و شیوع قحطی در نوار غزه، بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است اتخاذ تصمیمات فردی و مشغول شدن به گام‌های رسمی مانند تشکیل دولت جدید بدون اجماع ملی، سیاست انحصارگرایی را تقویت و تفرقه را عمیق‌تر می‌کند.

این گروه‌ها در ادامه بیانیه مذکور با اصرار تشکیلات خودگردان فلسطین بر ادامه سیاست انحصاری اعلام مخالفت کرده و اینگونه اقدامات را نشان‌دهنده عمق بحران در درون رهبری تشکیلات خودگردان، جدایی آن از واقعیت و نیز شکاف بزرگ بین آن و مردم فلسطین و آرمان آنها دانستند.

گروه‌های فلسطینی در این بیانیه از همه گروه‌های ملی به ویژه جنبش فتح خواستند برای توافق بر سر مدیریت این مرحله حساس اقدام موثری انجام دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13290

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: