چین و عربستان سعودی میلیون‌ها دلار در املاک متعلق به ترامپ خرج کرده‌اند

ترامپ

به گفته دموکرات‌ها، چین و عربستان سعودی در مجموع بیش از ۶ میلیون دلار در املاک رئیس جمهوری سابق آمریکا هزینه‌ کرده‌اند. اما بهره‌برداری ترامپ از دوران تصدی‌اش تنها به این کشورها محدود نمی‌شود.

هداپرس: بر اساس گزارشی که دموکرات‌های کنگره روز پنجشنبه منتشر کردند، عربستان سعودی و چین جزو ۲۰ دولت خارجی بودند که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در مجموع حداقل ۷.۸ میلیون دلار در املاک متعلق به او هزینه کردند.

بر اساس این گزارش، دولت و نهادهای دولتی چین با پرداخت ۵.۵ میلیون دلار در اماکن تحت مالکیت ترامپ در نیویورک، واشنگتن و لاس وگاس بیشترین هزینه را در املاک رئیس جمهور سابق داشتند. عربستان سعودی و خانواده سلطنتی آن بیش از ۶۰۰ هزار دلار هزینه کردند.

این یافته‌ها اوج سال‌ها تحقیقات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا است در مورد اینکه آیا ترامپ شخصاً از زمان حضورش در مناصب دولتی سود برده است. رئیس‌جمهور سابق در حال حاضر پیشتاز اصلی در رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان است.

این گزارش ۱۵۶ صفحه‌ای نشان می‌دهد که در کنار چین و عربستان سعودی، نهادهای مرتبط با دولت از کنگو، مالزی، آلبانی و کوزوو در هتل‌ها و آپارتمان‌های ترامپ پول خرج کرده‌اند. این تحقیقات بر اساس اسنادی است که از مزارس، شرکت حسابداری سابق ترامپ به دست آمده است.

در این گزارش آمده است که قطر بیش از ۴۶۰ هزار دلار و کویت بیش از ۳۰۰ هزار دلار هزینه کرده‌اند.

این هزینه‌ها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ زمانی رخ داد که ترامپ جنگ تجاری علیه پکن را آغاز کرد و سپس تنش زدایی کرد، قبل از اینکه در طول همه‌گیری ویروس کرونا دوباره به چین حمله کند.

این هزینه‌ها همچنین همزمان بود با امضای قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری ترامپ با دولت سعودی و متعاقب آن قتل و تکه تکه کردن جمال خاشقجی، مخالف سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، در عملیاتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا گفته است توسط ولیعهد عربستان سعودی شاهزاده محمد بن سلمان تایید شده است.

در تصویر زیر ۵ سرمایه‌گذار برتر در دارایی‌های آقای ترامپ مشاهده می‌شوند. چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس سنگین‌ترین هزینه‌ها را در  املاک آقای ترامپ در زمان ریاست جمهوری او داشته‌اند.

چین و عربستان سعودی میلیون‌ها دلار در املاک متعلق به ترامپ خرج کرده‌اند

جیمی راسکین، دموکرات ارشد کمیته نظارت مجلس نمایندگان و یکی از مدیران مجلس در جریان دومین محاکمه استیضاح ترامپ، گفت این ارقام تنها «کسری» از هزینه‌های واقعی نهادهای خارجی در املاک رئیس جمهوری سابق است و فقط دو سال اول دوره ریاست جمهوری و تعداد کمی از مشاغل او را پوشش می‌دهد.

راسکین می‌گوید «رئیس‌جمهوری سابق با اولویت دادن منافع مالی شخصی خود و اولویت‌های سیاستی قدرت‌های فاسد خارجی بر منافع عمومی آمریکا، دستورات صریح قانون اساسی و سابقه دقیقی را که توسط هر رئیس جمهوری قبلی تعیین و رعایت شده بود، نقض کرد.»

راسکین افزود: «درست است که ۷.۸ میلیون دلار تقریباً تنها کسری از برداشت ترامپ از پول غیرقانونی دولت خارجی است، اما این رقم به خودی خود یک رسوایی و محرکی تعیین کننده برای اقدام است.»

جیمز کامر، جمهوری‌خواه ارشد کمیته نظارت و رهبر تحقیقات استیضاح بایدن، گفت: اینکه که دموکرات‌ها درباره ترامپ تحقیق می‌کنند فرار رو به جلو است.

کومر مدعی شد که «بایدن‌ها و همکارانشان» میلیون‌ها دلار از کشورهای سایه به دست آوردند بدون اینکه چیزی جز دسترسی به نفوذ و جایگاه جو بایدن داشته باشند. رئیس جمهوری سابق ترامپ تجارت قانونی دارد اما امثال بایدن از این ویژگی برخوردار نیستند.

سخنگوی سازمان ترامپ، تجارت خانوادگی رئیس جمهور سابق، خاطرنشان کرد که بانک چینی مورد اشاره در این گزارش در سال ۲۰۰۸، هشت سال قبل از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری، قرارداد اجاره‌ای را در برج ترامپ در نیویورک امضا کرده است.

این سخنگو افزود: «روایت دیوانه کننده است، به ویژه با توجه به اینکه هیچ رئیس جمهوری در تاریخ ایالات متحده آمریکا سختگیرتر از دونالد ترامپ در قبال چین نبود.»

لازم به ذکر است که ترامپ همچنان پیشتاز بلامنازع در حوزه رو به کاهش جمهوری‌خواهانی است که برای نامزدی این حزب برای ریاست جمهوری پیش از انتخابات عمومی در ماه نوامبر رقابت می‌کنند.

منبع:اقتصادآنلاین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10599

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: