امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است

جایزه موقوفه البرز

مدیر عامل موقوفه فرهنگی البرز با اشاره به اینکه در وقف‌نامه حسینعلی البرز برای حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه البرز منعی وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم در جایزه البرز سال آینده شرایطی را فراهم کنیم که هم در شیوه‌نامه و هم داوری امکان حضور ایرانیان خارج از کشور فراهم شود.

 

هداپرس:حیدر ارشدی -مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز- امروز شنبه(۲۶ اسفندماه) در نشست شصت و یکمین سالگرد تاسیس موقوفه فرهنگی البرز  با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بنیاد اقدام ماندگار حسینعلی البرز در راستای عمل به آیه «فَاستَبِقوا الخَیرات» بود، اظهار کرد: این بنیاد با قدمت ۶۰ساله در تلاش بوده است که جامعه علمی ایران را حمایت کند.

وی ادامه داد: همه ساله جایزه البرز در دو بخش برگزار و به برترین‌های علمی جوایزی اهدا می‌شود.  بخش اول شامل حوزویان، دانشگاهیان، نخبگان و فناوران و بخش دوم مربوط به دانش‌آموزان است.

مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: فراخوان‌ جایزه البرز هرساله در پایگاه اینترنتی این بنیاد درج می‌شود، همچنین مراجع ذیربط همچون بنیاد ملی نخبگان، وزارت بهداشت، وزارت علوم‌ و وزارت آموزش و پرورش این فراخوان را ارائه می‌کنند.

ارشدی یادآور شد: پس از مطالعه شیوه‌نامه علاقمندان می‌توانند ثبت‌نام و در این رویداد شرکت کنند و نوبل ایرانی به نفرات برگزیده اهدا می‌شود.

وی افزود: هرساله براساس سال تاسیس بنیاد به برگزیدگانی که امتیاز لازم را کسب کنند جایزه اهدا خواهد شد، البته در سالی که گذشت امکان اهدا ۶۰جایزه در بخش دانش‌آموزی فراهم نشد اما در بخش دانشجویی به میزان ۶۰جایزه اهدا شد.

مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز در مورد امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه البرز گفت: باتوجه به اینکه این بنیاد ملی است اما براساس وقف‌نامه آقای البرز امکان حضور تمام ایرانیان در داخل و خارج از کشور فراهم شده است.

ارشدی ابراز کرد: در سال گذشته در بخش فناوران از ۱۵۵نفر ثبت‌نام‌کننده ۳۰نفر به مرحله پایانی رسیدند که از میان این افراد ۱۰نفر انتخاب شدند که از میان آنها دو نفر از ایرانیان خارج از کشور از کانادا و چین بودند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در جایزه البرز سال آینده شرایطی را فراهم کنیم که هم در شیوه‌نامه حضور ایرانیان خارج از کشور و هم داوری آنها تغییرات جدی اتفاق بیافتد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13450

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: