منبع فلسطینی از احتمال تشکیل یک دولت جدید تکنوکرات خبر داد

دولت

یک منبع فلسطینی اعلام کرد که به‌زودی دولت جدید تکنوکرات فلسطین تشکیل می‌شود.

 

هداپرس:یک منبع فلسطینی امروز (یکشنبه) از احتمال تشکیل دولت جدید تکنوکرات فلسطین تا پایان هفته جاری خبر داد.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، این تحولات در راستای تقویت اخباری رخ می‌دهد که هفته اخیر از موافقت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تشکیل یک دولت تکنوکرات خبر داده بود که مأموریت آن بازسازی غزه و بازگشت امنیت به این باریکه پس از جنگ است.

منابع شبکه خبری اسکای نیوز عربی از احتمال سپرده شدن مأموریت تشکیل چنین دولتی به «محمد مصطفی»، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین خبر داده‌اند.

خبرنگار اسکای نیوز عربی اعلام کرد که نشانه‌هایی از موافقت جنبش حماس با تشکیل دولت تکنوکرات وجود دارد.

این دولت تکنوکرات هیچگونه ارتباطی با هیچ حزب فلسطینی نخواهد داشت و نیروهای مستقل و حرفه‌ای اداره مرحله انتقالی را تا زمان برگزاری انتخابات در صورت آرام شدن اوضاع برعهده خواهند داشت.

خبرنگار اسکای نیوز عربی همچنین گفت نشانه‌هایی پیرامون توافق ابتدایی جنبش حماس برای ورود به سازمان آزادی‌بخش فلسطین به شرط ارتباط آن با یک چشم‌انداز سیاسی روشن و واضح وجود دارد که منجر به تشکل کشور مستقل فلسطین شود.

حمله به نوار غزه و اظهارات اشغالگران و آمریکا مبنی بر اجازه ندادن به حماس برای اداره نوار غزه پس از جنگ، بررسی نحوه و آینده مدیریت نوار غزه را به دنبال داشت که از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این باره تشکیل دولت تکنوکراتی برای حکومت بر غزه و کرانه باختری به منظور یک دوره انتقالی، متشکل از همه جناح‌های فلسطینی از جمله حماس است، در حالیکه گروه‌های فلسطینی در حال حل و فصل اختلافات و توافق بر سر طرح نقشه راه جهت برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی هستند.

این جنبش از زمان جنگ اشغالگران در نوار غزه همواره از طریق رهبران خود بیش از یک بار آمادگی خود را برای بازسازی وضعیت داخلی فلسطین در پرتو گفت‌وگوهای مستمر درباره «روز پس از جنگ» و ارائه گزینه‌هایی برای مدیریت نوار غزه اعلام کرده‌ است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12339

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: