ورود اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری یک شکست هولناک است

اسرائیل

هداپرس:به اعتقاد تحلیل‌گران رسانه‌های صهیونیستی، کشیده شدن پای اسرائیل به دادگاه دادگستری بین‌المللی ضربه سختی به جایگاه اسرائیل وارد کرده است، چون دلایل آفریقای جنوبی در این رابطه متقن هستند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از هم‌اکنون باید آفریقای جنوبی را پیروز این منازعه حقوقی دانست و ضربه سختی به اسرائیل در تقابل لاهه وارد شده است.

خبرنگار این رسانه عبری زبان اعتراف کرد، شهادت‌ها و دلایل ارائه شده و نیز حضور بین المللی علیه اسرائیل باعث عقب گرد اسرائیل شده است.

در بخش دیگری از گزارش آحارانوت تاکید شده است، در مقابل انتشار ویدیو نظامیان اسرایئلی که در حال رقصیدن و خواندن ترانه باید نسل عمالیق از برود و فریادهای آنها که اعلام می‌کنند هیچ کس در غزه بیگناه نیست، ویدیوهای منتشر شده از منفجر کردن ساختمان‌ها در نوار غزه و جشن و پایکوبی نظامیان به خاطر انجام این اقدامات همگی شواهد و مدارک متقنی هستند که تقدیم قضات دادگاه شده‌اند.

از اینرو می‌توان گفت که این دادگاه ضربه مهلکی را به اسرائیل وارد کرده است که به این زودی‌ها توازن خود را باز نخواهد یافت.

پیش از آن نیز جرمی شارون تحلیل‌گر روزنامه تایمز آو اسرائیل هم اعتراف کرده بود، سخنان و اظهارات وزرای اسرایئلی در رابطه با از بین بردن تمام غزه اسناد و مدارک پر باری را در اختیار آفریقای جنوبی در شکایتش علیه اسرائیل داده است و ظاهرا می‌توان سخنان و اظهارات وزرای کابینه اسرائیل در رابطه با فلسطینیان را به عنوان اسناد موثقی علیه اسرائیل به کار گرفت.

او در عین حال پیش بینی روند دادرسی بسیار طولانی باشد اما مسئله خطرناک در این امر است که معقول بودن اسناد آفریقای جنوبی در مقابل افکار عمومی جهان، جایگاه اسرائیل را به شدت در میان افکار عمومی متزلزل خواهد کرد.

منبع:تسنیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10840

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: