هشدار هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در شمال و جنوب کشور

هواشناسی

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج هشدار داد و ممنوعیت شنا را توصیه کرد.

 

هداپرس:سازمان هواشناسی  با صدور هشدار نارنجی‌رنگ ازفعالیت دو سامانه طی روزهای آینده در شمال و جنوب کشور خبر داد.

با فعالیت سامانه اول، افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خزر را  از فردا ( ۲۷ بهمن‌ماه) تا یکشنبه (۲۹ بهمن ماه) شاهد خواهیم بود و باعث افزایش بیشینه سرعت وزش باد به بیش از ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج به ۲ تا ۲.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و دریای خزر می‌شود.

در این شرایط جوی آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و صنایع فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی و ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، ممانعت از تردد کشتی‌های تجاری همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

در ادامه این اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: سامانه دیگری نیز در راه است که باعث افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای عمان و خلیج فارس از روز جمعه تا روز شنبه می‌شود که باعث افزایش بیشینه سرعت وزش باد جنوب شرقی تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی خلیج فارس می‌شود.

در این وضعیت جوی احتمال غرق‌شدن شناگران و شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور توصیه می‌کند: ممنوعیت شنا، اجتناب از فعالیت‌های تفریحی و صیادی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11797

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: