موشک «الکترون» ماهواره ژاپن را به مدار برد

موشک

موشک «الکترون» شرکت «راکت لب»، یک ماهواره تصویربرداری از زمین را برای ژاپن به مدار خورشیدهمگام پرتاب کرد.

 

هداپرس:شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) روز ۱۲ مارس یک ماهواره تجاری تصویربرداری راداری را برای ادامه ساخت یک شبکه ماهواره‌ای پرتاب کرد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «الکترون»(Electron) با یکی از ماهواره‌های «استریکس-۳»(Strix-3) متعلق به شرکت ژاپنی «سینسپکتیو»(Synspective) از پایگاه پرتاب راکت لب در نیوزلند بلند شد. این پرتاب در ساعت ۱۱:۰۳ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی انجام گرفت. همچنین پخش زنده راکت لب، از استقرار ماهواره در ساعت ۱۲ شب به وقت منطقه زمانی شرقی خبر داد.

راکت لب در شرح ماموریت نوشت: ماهواره استریکس می‌تواند از فضا، تغییرات سطح زمین را در سطح میلی‌متری و بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی در هر زمانی از شبانه‌روز تصویربرداری کند.

این ماموریت، چهارمین پرتاب راکت لب برای شرکت سینسپکتیو بود. سه ماموریت دیگر برای این شرکت در دسامبر ۲۰۲۰، فوریه ۲۰۲۲ و سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شدند.

به گفته راکت لب، ماهواره استریکس-۳ به سمت مدار خورشیدهمگام در فاصله ۵۶۱ کیلومتری بالای زمین حرکت می‌کند. در مدار خورشیدهمگام، شرایط نوری ثابت است و تغییرات روی سطح زمین را می‌توان راحت‌تر تشخیص داد. به همین دلیل، این مدار یک مقصد محبوب برای ماهواره‌های هواشناسی و شناسایی زمین است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، موشک الکترون، ماهواره استریکس-۳ را حدود ۵۴ دقیقه پس از پرتاب در مدار مورد نظر مستقر خواهد کرد.

راکت لب در تلاش است تا مرحله اول موشک الکترون را قابل استفاده مجدد کند و در تعدادی از ماموریت‌های پیشین، تقویت‌کننده‌ها را بازیابی کرده، اما در شرح ماموریت اخیر، چیزی در مورد فعالیت‌های بازیابی مرحله ذکر نکرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13142

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: