پیشگامان به دنبال گستردن چتر حمایتی از مجموعه های فعال

به گزارش هدی پرس، در نشستی که به میزبانی شتاب دهنده کوانتوم دانشگاه شیراز باحضور تعدادی از مسئولین شرکت پیشگامان برگزار شد، دکتر محمد شفیعی مسئول این شتاب دهنده عنوان کرد: مدیریت نوآوری و فناوری و کار آفرینی زیرمجموعه معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز فعال است و هدف آن ایجاد یک اکوسیستم نوآوری، فناوری است تا دانشجویان بتوانند از همان ابتدا به دنبال تشکیل یک تیم در قالب ایده های برتر باشند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه شیراز سه مرکز نوآوری شامل علوم انسانی، علوم مهندسی، علوم پایه و شتاب دهند های هاب و کوانتوم فعال هستند، تصریح کرد: در شتاب دهنده علوم انسانی، مرکز داده کاوی اجتماعی برای اولین بار در حال شکل گیری است که در این زمینه امکان همکاری با شرکت پیشگامان در راستای تقویت و پرورش تیم ها تا رسیدن به مرحله تجاری سازی وجود دارد.

به گفته مسئول شتاب دهنده کوانتوم دانشگاه شیراز، افراد پس از طی کردن دوره های پیش نوآوری و نوآوری وارد شتاب دهنده های تخصصی می شوند که مرکز نوآوری دانشگاه شیراز ظرفیت هایی دارد که می تواند با طی کردن فرایند رشد دانشی، تیم ها را جهت سرمایه گذاری شرکت پیشگامان آماده کند.

شفیعی همچنین از امکان برگزاری رویدادها و فعالیت های مشترکی با شرکت پیشگامان خبر داد.

 

پیشگامان به دنبال گستردن چتر حمایتی خود

در این نشست دکتر حسنی، مدیر ارزیابی و هدایت شرکت پیشگامان ضمن تشکر و خدا قوت به مجموعه مرکز نوآوری دانشگاه شیراز و ضمن استقبال از ایده‌ ها و پیشنهادات، گفت: هدایت تیم ها و اولویت بندی آن ها بصورت تخصصی در استان باشد که در استان فارس زمینه های سلامت، درمان، امنیت غذایی و صنایع مادر اولویت دار هستند.

مسئول شرکت پیشگامان در استان فارس نیز در این نشست گفت: پیشگامان به دنبال گسترده سازی نوع پیشنهادات و حمایت های خود با سایر نهادها و مجوعه هاست تا بتواند با درکنارهم قرار دادن مجموعه های مختلف به سهم خود مسائل و مشکلات را برای تیم ها و شرکت های فعال مرتفع کند.

احمدضا قاسمی با بیان اینکه ظرفیت ها و نیازهای استان را باید با توان بومی رفع و حل کرد، تصریح کرد: در این مسیر یه هیچ وجه قائل به موازی کاری و تشکیل ساختار جدید نیستیم و از اهداف عالیه ما در استان کمک به سایر بازیگران عرصه علم و فناوری است.

وی ادامه داد: حضور ما در دانشگاه و تشکیل این جلسه به منظور استفاده هدفمند از ظرفیت هایی چون شتابدهنده کوانتوم است.

انتهای پیام/

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9825

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: