ماکرون: غرب به دنبال جنگ با روسیه نیست

ماکرون

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه غرب به دنبال جنگ با مردم روسیه نیست، گفت این بلوک قدرت می‌کوشد از تشدید درگیری‌ها در اوکراین خودداری کند.

 

هداپرس:«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) گفت: ما همه با این موافقیم که خواستار جنگ با مردم روسیه نیستیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در افتتاحیه یک نشست با موضوع حمایت از اوکراین در پاریس، گفت: ما مصمم هستیم که به مهار مناقشه پایبند باشیم و از آغاز این مناقشه هم همین کار را کرده‌ایم.

به گزارش گاردین، ماکرون میزبان کنفرانس کوتاهی در پاریس است که هدف آن به نمایش گذاشتن «عزم سیاسی» و قدرت نظامی اروپا و آمریکا برای شکست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین است.

این کنفرانس امروز با حضور ۲۰ رهبر اروپایی از جمله «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس آغاز شد و این در حالی است که بسیاری از رهبران غربی ارزش گردهمایی‌هایی از این قبیل را زیر سوال برده‌اند. آن‌ها باور دارند اگر ماکرون پیشنهاد ملموسی برای افزایش تحویل مهمات به اوکراین نداشته باشد، این نشست‌ها بی‌فایده است.

این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که در ماه میلادی جاری نیروهای نظامی اوکراین از منطقه‌ای استراتژیک به نام «آودیوکا» عقب‌نشینی کرده و کمبود مهمات و نیروی نظامی را دلیل اصلی آن عنوان کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12372

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: