مسکو: نهادهای اطلاعاتی آمریکا از خبرنگاران به‌عنوان مامور استفاده می‌کنند

مسکو

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت نهادهای اطلاعاتی آمریکا از خبرنگاران به عنوان مامور استفاده می‌کنند.

 

هداپرس: «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پستی را در پیام‌رسان تلگرام به مناسبت اولین سالگرد بازداشت «ایوان گرشکوویچ»، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال که سال گذشته میلادی به اتهام جاسوسی در شهر «یکاترینبرگ» روسیه دستگیر شد منتشر و بر بازداشت او حین ارتکاب جرم تاکید کرد.

زاخارووا در ضمن اظهار نظر درباره تصویر گرشکوویچ در صفحه اول روزنامه «وال استریت ژورنال» سوال کرد چرا این خبرنگار در طول سال‌ها فعالیت خبری خود در روسیه مسائل دارای اهمیت حیاتی برای این کشور پوشش نداده است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد این خبرنگار بازداشت شده روزنامه وال استریت ژورنال می‌توانست درباره گلوله‌باران شهرهای روسیه توسط اوکراین و کشته شدن همکارانش همچون «اولس بوزینا»، «پاول شرمت»، «آندری استنین»، «آناتولی کلیان»، «ایگور کورنلیوک»، «آنتون وولوشین» و بسیاری از کسان دیگر مطلب کار کند.

او اضافه کرد: «او می‌توانست در تمام طول آن سال‌هایی که در روسیه کار کرد درباره این مسائل بنویسد اما به دلیلی درباره آن‌ها مطلب ننوشت. اگر او مشغول به کار روزنامه نگاری بود نه جاسوسی، می‌توانست این مطالب را بنویسد.»

به گفته زاخارووا، مطلب وال استریت ژورنال همراه با چاپ تصویر گرشکوویچ با هدف نشان دادن خشم نسبت به سرویس های اطلاعاتی ویژه آمریکا «که همچنان به استفاده از خبرنگاران به عنوان ماموران خود بر خلاف قوانین آمریکا ادامه می‌دهند» منتشر شد.

این سخنگو تاکید کرد هیچ از روزنامه‌های آمریکایی مطلبی در حمایت از «گونزالو لیرا»، خبرنگار آمریکایی که در ژانویه ۲۰۲۴ در زندان اوکراین جان خود را از دست داد کار نکرده‌اند.

زاخارووا تاکید کرد لیرا به دست سرویس امنیتی ویژه اوکراین شکنجه و کشته شد اما آیا در آمریکا پرونده‌ای کیفری با موضوع رسیدگی به مرگ وی گشوده شده است؟

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با «تاکر کارلسون»، مجری سابق شبکه فاکس نیوز در ماه فوریه گذشته در مسکو تاکید کرد گفتگو بین سرویس‌های ویژه روسیه و آمریکا انجام می‌شود و مساله بازگشت گرشکوویچ باید «به طریق آرام، مسئولانه و حرفه‌ای» حل‌وفصل شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=14065

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: