اعطای وام مسکن ۴۰۰ میلیونی برای این افراد

وام مسکن

نمایندگان در مجلس شرایط ارائه وام قرض الحسنه مسکن محرومان و ایثارگران را مشخص کردند.

هداپرس:مسکن حمایتی یک برنامه یا سیاست است که توسط دولت یا سازمان‌های غیرانتفاعی برای افراد و خانواده‌های با درآمد کمتر، به منظور فراهم کردن مسکن مناسب و قابل تحمل، اجاره‌ای یا امکان تملک ارزان‌تر ارائه می‌شود. این برنامه‌ها ممکن است شامل اعطای تسهیلات مالی، تخصیص خانه‌های اجاره‌ای با هزینه منطقی، یا ارائه تسهیلات مرتبط با تملک مسکن باشد. هدف اصلی مسکن حمایتی افزایش دسترسی به مسکن مقرون به صرفه و مناسب برای افرادی است که با مشکلات مالی مواجه هستند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف‌های (۴)، (۵) و (۶) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس شرایط ارائه وام قرض الحسنه مسکن محرومان و ایثارگران مشخص شد.

در ردیف (۴) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی مکلف است به افراد تحت‌پوشش کمیته امداد امام‎خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تأیید سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر قرارداشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی وام قرض‎الحسنه مسکن محرومین به مبلغ چهار میلیارد (۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اعطاکند.

بر اساس ردیف (۵) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه مذکور؛ بانک مرکزی مکلف است به مشمولان ماده (۳مکرر) با رعایت ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند، تسهیلات لازم برای تأمین مسکن ایثارگران حداقل به صدهزار نفر از مشمولان تا سقف هفت میلیارد و پانصد میلیون (۷.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطاءکند.

همچنین در ردیف (۶) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: مسؤولیت حُسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان ‌ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

منبع:فارس
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11180

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: