رویوران: مقاومت برتری دشمن را با مدل جدیدی از جنگ خنثی کرده است

رویوران

تحلیل گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه محور مقاومت توانست با یک جنگ متقارن برتری دشمن را از بین ببرد، گفت: این نوع شکل و مدل جنگی که مقاومت ایجاد کرده برتری دشمن را خنثی کرده است.

 

هداپرس:حسین رویوران تحلیل گر مسائل غرب آسیا در همایش بین المللی بزرگداشت روز قدس و بررسی دستاوردهای مقاومت و جنایات رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی و ارائه راهکارها اظهار کرد: طوفان الاقصی طولانی ترین نبرد مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است، در این جنگ رکورد ایستادگی و مقاومت رقم می خورد و اکنون ۶ ماه از جنگ می گذرد اما تسلیم دشمن نشده اند، به نظرم یک دستاورد بسیار مهم نظامی است که مقاومت موفق به انجام آن شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که این رژیم را به وجود آوردند ابزار حفظ آن مانند سلاح های هسته ای، بیولوژیک و… را نیز فراهم کردند.

این تحلیل گر مسائل غرب آسیا افزود: در جریان این جنگ، محور مقاومت توانست با یک جنگ متقارن برتری دشمن را از بین ببرد، البته چنین جنگی به صورت گام به گام در سال ۲۰۰۶ به اوج خودش رسید و در حال تکامل است، این نوع شکل و مدل جنگی که مقاومت ایجاد کرده برتری دشمن را خنثی کرده است.

وی یادآور شد: براساس کنوانسیون ژنو شرایط مردم غیر نظامی، اماکن تاریخی، عبادی و… تعریف مشخصی دارد که در زمان جنگ نباید مورد حمله قرار گیرد، متاسفانه فاتحان جنگ جهانی دوم از امکانی برخوردارند که می توانند نظر کل جهان را وتو کنند، در عین حال وجود این مقررات یکی از مهمترین افتخارات بشر است این قوانین اینگونه مانند غزه نقض نشده است.

رویوران همچنین بیان کرد: متاسفانه رژیم صهیونیستی مانند قدرت فوق قانون  برخورد می کند و غرب همچنان دنبال عقب نگه داشته شدن جهان اسلام است آن هم با نظام های فاسد و زد و بند هایی که صورت می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: در جنگ تحمیلی موشک باران شهرها یک فاجعه بود، غیر نظامیان کشته می شدند، شورای امنیت یا سکوت می کرد یا دفاع. در بکارگیری سلاح های شیمیایی واقعا سازمان های بین المللی خیانت کردند.

این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل اظهار داشت: با شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه  برای اولین بار است که اسرائیل باید پاسخگو باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13916

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: