دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

ارتش آمریکا

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

 

هداپرس:در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. … در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=15756

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: