مرگ تدریجی کودکان غزه در مقابل چشمان جهانیان

کودکان غزه

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد کودکان غزه به آرامی در برابر چشمان جهانیان می‌میرند.

 

هداپرس: آنروا در واکنش به بیانیه یونیسف که از کشته شدن ۱۰ کودک بر اثر کم آبی و سوء تغذیه در بیمارستان «کمال عدوان» در نوار غزه خبر داد، در توییتی نوشت: «کودکان در نوار غزه به آرامی در مقابل چشم جهانیان می‌میرند.»

«ادیل خضر» مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفته بود: مرگ کودکانی که می‌ترسیدیم اتفاق بیفتد به واقعیت تبدیل شده است، در حالی که سوء تغذیه نوار غزه را فرا گرفته است.

وی مرگ حداقل ۱۰ کودک را تایید کرد که در روزهای اخیر بر اثر کم‌آبی و سوء تغذیه در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه جان باختند.

براساس گزارش وزارت بهداشت نوار غزه، بیش از ۴ ماه است که جنگ جاری در نوار غزه منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی شده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

طبق اعلام سازمان ملل، جنگ غزه باعث بروز یک بحران انسانی خفه‌کننده شده است که طی آن اکثریت قریب به اتفاق جمعیت نوار غزه با تهدید «گرسنگی دسته‌جمعی» روبرو هستند.

همچنین وزارت بهداشت غزه امروز گزارش کرد نیروهای اشغالگر علیه هزاران شکم گرسنه در شمال غزه مرتکب جنایت نسل‌کشی هدفمند می‌شوند.

این وزارتخانه اعلام کرد نیروهای اشغالگر در میدان الکویتی در غزه مرتکب قتل عام می‌شوند که بر اثر آن دهها تن شهید و زخمی شده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12588

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: