کاخ سفید: از اسرائیل می‌خواهیم بر حذف رهبران حماس تمرکز کند

کاخ سفید

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید جان فاینر گفت واشنگتن از تل‌آویو خواسته بجای عملیات گسترده زمینی در غزه، بر حذف رهبران جنبش حماس تمرکز کند.

هداپرس: «از عملیات زمینی گسترده به سوی حملات هدفمند علیه رهبران حماس بروید» این توصیه آمریکا به اسرائیل به گفته معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید جان فاینر است.

این مقام کاخ سفید یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی بار دیگر با تاکید بر حمایت از آنچه حق «دفاع اسرائیل» خواند، درباره نحوه انجام آن توسط تل‌آویو ابراز نگرانی کرد و گفت «در روزها و هفته‌های اخیر شاهد آغاز تغییر در مرحله‌ای از درگیری بوده‌ایم که ما خواستار آن بودیم؛ جایی که می‌خواهیم اسرائیل بیشتر بر اهداف با ارزش، بر رهبری حماس تمرکز کند و شاهد بوده‌ایم که آن را آغاز کرده‌اند».

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در جنگ غزه را نابودی حماس اعلام کرده‌اند، اما بسیاری از تحلیلگران حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز به تازگی در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت وسعت شبکه تونلی حماس باعث حیرت‌زدگی ارتش اسرائیل شده است. این رسانه آمریکایی افزود به نظر می‌رسد تخریب این شبکه تونلی نیازمند چندین سال کار باشد.

نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو اخیراً گفت که جنگ در غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت و وزارت جنگ اسرائیل نیز در یک ارزیابی مشابه پیش‌تر گفته بود که انتظار دارد جنگ تا در سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه داشته باشد.

این در حالی است که فشارهای جهانی بر آمریکا به دلیل حمایت از جنایات اسرائیل در غزه با توجه به تلفات بالای غیرنظامی آن که به بیش از ۲۵ هزار شهید رسیده، در حال افزایش است.

منبع: فارس
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11048

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: