ساخت بیمارستان «حضرت عبدالعظیم» در زمین ۱۲ هکتاری

بیمارستان

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از ساخت بیمارستانی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع خبر داد و گفت: موافقت اصولی قطعی وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان صادر شده است.

 

هداپرس:حجت‌الاسلام علی قاضی‌عسکر در آئین آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تخت‌خوابی «حضرت عبدالعظیم» که ظهر یکشنبه ۶ اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: آموزه‌های دینی مسلمانان بر خدمت‌رسانی به مردم، عمران و آبادانی تاکید کرده‌اند.

او ادامه داد: خداوند در قرآن کریم از زبان حضرت هود نقل کرده است خداوند، انسان‌ها را از زمین آفرید که روی آن عمران و آبادانی کنند و گنجینه‌های نهفته در دل زمین را برای رفع نیاز بشر استخراج کنند.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه امام علی (ع) بر موضوع آبادانی شهرها تاکید کرده است، افزود: امام علی (ع) در حکم مالک اشتر ضمن اشاره به دستورها، بر موضوع آبادانی شهرها تاکید کرده است. تاکید امام علی (ع) بر آبادانی شهرها محدود به نامه‌ای خطاب به مالک‌اشتر نمی‌شود، بلکه در روایات‌هایی که از ایشان نقل شده بر آبادانی شهرها توسط حاکمان تاکید کرده است.

او با بیان اینکه روایات متعددی از حضرت ولی‌عصر (ع) نقل شده است، اظهار کرد: در روایات مختلف آمده است، حضرت ولی‌عصر (عج) کارگزاران خود را به شهرهای مختلف فرستاده که آنها در جهت عمران و آبادانی شهرها گام بردارند.

قاضی‌عسگر ادامه داد: هنگامی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) منصوب شدم، ایشان انتظارات خود را بیان کردند. توسعه عمرانی، گسترش اقدامات مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، توسعه برنامه‌های فرهنگی و رسیدگی به امور مجاوران و محرومان این شهر جزو انتظارات رهبری به حساب می‌آید.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به وضعیت درمانگاه حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: ظرفیت درمانگاه برای ساکنان این شهر کافی نیست، به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای حل مشکلات مردم این شهر در حوزه بهداشت و درمان گام برداریم. موضوع احداث بیمارستان را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کردیم. موضوع احداث بیمارستان،مورد استقبال وزیر بهداشت قرار گرفت.

او ادامه داد: زمین موقوفه‌ای به مساحت ۱۲ هزار متر مربع را برای احداث بیمارستان انتخاب کردیم و از سازمان اوقاف درخواست کردیم که این زمین را در اختیار آستان حضرت عبدالعظیم (ع) قرار دهند که بیمارستان احداث شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای تاسیس بیمارستان حضرت عبدالعظیم (ع)، گفت: جلساتی با وزیر بهداشت و معاونان ایشان برگزار کردیم. مقام عالی وزارت و معاونان ایشان از تاسیس بیمارستان استقبال کردند و موافقت اصولی موقت خود در خصوص تاسیس بیمارستان را اعلام کردند. پس از مدتی، موافقت اصولی قطعی وزازت بهداشت با تاسیس بیمارستان اعلام شد.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به چگونگی تامین منابع مالی احداث بیمارستان حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار کرد: وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و خیرین نسبت به تامین منابع مالی این بیمارستان اقدام می‌کنند. عملیات عمرانی ساخت این بیمارستان از امروز آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه اقدامات عمرانی شهر ری محدود به ساخت بیمارستان نمی‌شود، افزود: زمینی به منظور ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی انتخاب کرده‌ایم و عملیات گودبرداری انجام شده، این پروژه توسط شهرداری تهران انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به عملیات «قلعه گبری» شهر ری گفت: سومین پروژه مربوط به این بنای تاریخی است. در نظر داریم که این مکان به موزه شهر ری یا محل فروش صنایع دستی شهر ری تبدیل کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12359

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: