معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

ما آب و نان مردم را به دست کدخدا و برجام و مذاکرات گره نزدیم

محسن منصوری

محسن منصوری گفت: ما آب و نان مردم را به دست کدخدا و برجام و مذاکرات گره نزدیم و برای حل مشکلات کاسه گدایی به دست نگرفتیم.

 

هداپرس:محسن منصوری در دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم، جبران کسری و ناترازی بودجه بود، اظهار کرد: تورم مسکن و خودرو در چند ماه اخیر نزولی بوده‌است.

وی افزود: وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شده و قابل صحت‌سنجی است. در بیش از ۲۰ استان در حوزه اشتغال کارگری صنعت بر اشتغال پیشی گرفته است و کارخانه ها به دنبال کارگر هستند. در حوزه اشتغال پایه اتفاقات خوبی افتاده است اما در زمینه اشتغال تحصیلات تکمیلی ضعف داریم.

منصوری با اشاره به اینکه در استان اصفهان بیش از یک میلیارد متر مکعب کسری منابع آب وجود دارد، گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است که در ۵ محور از جمله محور اصفهان با سرعت در حال اجراست؛ تا کنون ۱۰ هزار میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است. طرح های انتقال آب کوهرنگ سه و سد خرسان هم با جدیت دنبال می شود

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از مولدسازی بخشی از اراضی دولتی، صرف پروژه‌های آب استان اصفهان اختصاص خواهد شد. قول می دهیم که  طرح های آب اصفهان را به نتیجه برسانیم. مردم بخشی از مشکلات مربوط به خشکسالی را درک می کنند اما مشکلات حوزه مدیریتی آب قابل توجیه نیست و باید رفع شود؛ دولت به طور جدی پیگیر حل مسئله آب اصفهان است.

وی درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: در گام اول طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کردیم. در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی هزینه کردیم. به دلیل حساسیت جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت؛ حتما معلمان کشور باید در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی آموزش ببینند. نگاه دولت تقویت جامعه فرهنگیان کشور است. معلمان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند.

وی درخصوص رویکرد دولت در زمینه سیاست خارجی، اظهار کرد: به ما می گفتند زبان دنیا را بلد نیستید. کثرت سفرهای موثر رئیس جمهور منجر به گره گشایی های مالی و حل مسائلی از جنس گاز ترکمنستان، برق پاکستان، آزادی سازی پول های بلوکه شده، دور زدن تحریم ها و گسترش روابط سیاسی معطوف به منافع اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه  دولت سیزدهم با عزت مسائل سیاست خارجی را دنبال می کند، گفت: ما آب و نان مردم را به دست کدخدا و برجام و مذاکرات گره نزدیم و برای حل مشکلات کاسه گدایی به دست نگرفتیم. تحریم ها اثرگذار است اما معتقدیم با استفاده از ظرفیت های درون زای داخلی می توانیم مسائل را حل کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10433

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: