واکنش کرملین به مانور نظامی ناتو

کرملین

سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) در واکنش به مانورهای نظامی بزرگ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت این ائتلاف نظامی روسیه را تهدید می‌کند.

 

هداپرس: دیمیتری پسکوف درباره مانور نظامی ناتو اعلام کرد: البته این تهدیدی برای ما است. ما به شکلی دائم اقدام های مناسبی را برای مقابله با آن انجام می دهیم.

بر اساس این گزارش، حدود ۹۰ هزار سرباز در مانور استدفست دیفندر ۲۴ (مدافع ثابت قدم) ناتو شرکت خواهند کرد که بزرگترین تمرین نظامی از زمان رزمایش ریفورجر (Reforger) در سال ۱۹۸۸ و در طول جنگ سرد است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره این رزمایش به خبرنگاران گفت: ائتلاف ناتو چندین دهه است که زیرساخت های نظامی خود را بدون توقف به سمت مرزهای ما حرکت می دهد.

این مقام روسیه افزود: ناتو تحت کنترل ایالات متحده و ابزاری برای رویارویی است؛ این ائتلاف تهدیدی علیه روسیه است بنابراین مسکو نیز اقدامات مقتضی را برای مقابله با آن بکار می بندد.

این رزمایش که هفته گذشته آغاز شد، به منظور شبیه‌سازی واکنش ناتو به حمله ادعایی از سوی روسیه طراحی شده است و حدود ۵۰ کشتی نیروی دریایی در آن شرکت خواهند کرد.

رزمایش‌ اخیر از مجموعه‌ای از رزمایش‌های انفرادی کوچک‌تر تشکیل شده است و از آمریکای شمالی تا جناح شرقی ناتو، نزدیک به مرز روسیه را شامل می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11302

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: