رژیم صهیونیستی: خواهان جنگ با لبنان نیستیم

رژیم صهیونیستی

در حالی که حملات بی‌وقفه مقاومت لبنان به شمال فلسطین اشغالی در حمایت از مردم غزه ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد تل‌آویو خواهان جنگ با لبنان نیست.

 

هداپرس: «حسن کعبیه» سخنگوی عرب‌زبان این وزارتخانه امروز شنبه گفت: «از موقعی که حزب‌الله حملات خود را آغاز کرد، اعلام کردیم و مکررا اظهار داشتیم که ما خواهان گسترش دامنه جنگ از غزه تا لبنان نیستیم».

به نقل از النهار، کعبیه در ادامه گفت: «تنها خواسته ما اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است و برای ازسرگیری نشست‌های سه‌جانبه در الناقوره آماده‌ایم و مشکلی با هر راه‌حل مرتبط با صلح نداریم».

کعبیه درباره پیشنهاد فرانسه برای حل اختلافات مرزی با لبنان توضیح داد مرزهای زمینی از نظر بین‌المللی میان فلسطین اشغالی و لبنان مورد توافق است، هیچ‌گونه نفوذی از مرزهای زمینی چه از طرف تل‌آویو و یا طرف لبنانی صورت نگرفته است.

پیشتر وزارت خارجه لبنان از ارائه پاسخ بیروت به پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش در مرزهای این کشور و شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

طبق بیانیه وزارت خارجه لبنان، این پاسخ شامل تاکید دوباره بر موضع بیروت مبنی بر اجرای کامل و جامع قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

در این بیانیه آمده است: لبنان به دنبال جنگ نیست، بلکه می‌خواهد از نقض حاکمیت ارضی خود  توسط اسرائیل در زمین، هوا و دریا جلوگیری کند. به محض پایان تخلفات اسرائیل، لبنان متعهد به از سرگیری نشست‌های سه‌جانبه با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و اسرائیل به منظور بحث پیرامون تمام نقاط اختلاف و دستیابی به توافق برای اجرای کامل و جامع قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت خواهد شد.

حزب‌الله لبنان از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر، به منظور حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین مواضع رژیم اشغالگر و نظامیان آن را هدف قرار می‌دهد.

در همین راستا، حزب‌الله امروز با تسلیحات موشکی، پایگاه البغدادی، پادگان رامیم، پایگاه المالکیه، پایگاه السماقه و پایگاه الرمثا ارتش اشغالگر را هدف قرار داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13438

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: