تظاهرات حامیان فلسطین و مخالفان رژیم صهیونیستی در سوئد

سوئد

صدها تظاهرکننده در استکهلم، پایتخت سوئد روز شنبه با حمایت از فلسطینی‌ها ، حملات اسرائیل به غزه را به شدت محکوم کنند.

هداپرس:از “آناتولی”, اجتماع تظاهرکنندگان در پاسخ به فراخوان بسیاری از سازمان‌های غیردولتی در این کشور برگزار شد.این افراد در منطقه اودنپلان تجمع کردند و از رژیم صهیونیستی خواستند تا حملات خود به غزه را متوقف ، فورا آتش‌بس اعلام کند و اجازه ورود کامل کمک‌های بشردوستانه به منطقه در محاصره غزه را بدهد.

معترضان بنرهایی با شعرهای «کودکان در غزه کشته می‌شوند» ، «نسل‌کشی را متوقف کنید» ، «فلسطین برای همیشه» در دست داشته و همچنین تصاویری از کودکان کشته شده به دلیل بمباران‌های شدید را حمل می‌کردند.

این افراد در حالی که شعارهایی مانند “آزادی برای فلسطین” سر می‌دادند، به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم رفتند.

معترضان همچنین از حمایت سوئد و آمریکا از اسرائیل انتقاد کردند و آن‌ها را در جنایات جنگی رژیم اپارتاید علیه فلسطینیان شریک دانستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه امروز در نود و نهمین روز جنگ اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۳ هزار و ۸۴۳ شهید و ۶۰ هزار و ۳۱۷ زخمی رسیده‌است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10856

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: