حداد عادل: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است

حداد عادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) گفت: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته با حضور مردم و با فداکاری مردم برقرار مانده است.

 

هداپرس:غلامعلی حداد عادل بعد از ظهر سه شنبه – ۸ بهمن ۱۴۰۲ – در نشست خبری در تسنیم اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی برای مردم ایران است. انقلاب اسلامی ایران از روز نخست مردمی بوده به دست مردم با همت مردم و با فداکاری مردم به پیروزی رسیده است. در طول ۴۵ سال گذشته با حضور مردم و باز با فداکاری مردم برقرار مانده است.

وی افزود: این انقلابی است که با بیش از ۲۰۰ هزار شهید و یک میلیون جانباز و آزاده در جنگ مردمی بودن خودش را ثابت کرده است. یکی از جنبه‌های مردمی بودنش برگزاری انتخابات مکرر است که از اصل نظام در نظرخواهی سال ۱۳۵۸ با رأی مردم بوده است و این رأی مردم همواره برقرار بوده است. ملتی که انقلاب را به وجود آورده با رأی خودش آن را ادامه داده است.

وی در بخشی از این نشست با بیان این‌که «احزاب و تشکل‌ها وظیفه دارند کاندیداهای اصلح را به مردم معرفی کنند» ادامه داد:  ما هم به عنوان شورای ائتلاف فهرستی عرضه کردیم و معتقدیم که انتخاب نهایی با خود مردم است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) هم چنین با بیان این‌که «قالیباف در لیست نهایی، مورد توافق همه بود.» ادامه داد: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است چون دولت آقای رئیسی را از خودمان می‌دانیم و حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم.

وی اظهار کرد: ما مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد بلکه باید مددکار دولت باشد. در مجلس آینده باید بین نمایندگان وفاق و همکاری برقرار باشد. البته باید پاکدست و متخصص هم باشند.

وی در تشریح ساز و کار انتخاب لیست شورای ائتلاف توضیح داد: ما از حدود ۶ ماه پیش از اواخر شهریورماه فعالیت انتخاباتی خود را در سراسر کشور آغاز کردیم و بیش از ۲۵۰۰ نفر در وبگاه شورای ائتلاف ثبت‌نام کردند طی دو مرحله تعیین صلاحیت‌های شکلی و ماهوی در وزارت کشور و در شورای نگهبان سرانجام ۱۲۰۰ نفر باقی ماندند در شورای ائتلاف که داوطلب قرار گرفتن در فهرست ما بودند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: با همه ۱۲۰۰ نفر مصاحبه انجام شد و مصاحبه بر حسب تخصص‌های این داوطلبان افراد متخصص رشته خودشان با آنها مصاحبه می‌کردند و نمره می‌دادند ۲۵۰ نفر از دل این ۱۲۰۰ نفر بیرون آمدند.

وی افزود: در گام دوم با این ۲۵۰ نفر مصاحبه تخصصی-سیاسی کردیم و از این ۲۵۰ نفر به ۹۰ نفر رسیدیم و این ۹۰ نفر در شورای انتخاب متشکل بود از شورای مرکزی ائتلاف منهای افرادی که نامزد مجلس شده بودند به اضافه ده نفر شخصیتی که اضافه شده بودند. سرانجام از این ۴۰ نفر ۲۰ نفر انتخاب کردیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12421

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: