ادامه حملات به مناطق مختلف غزه همزمان با ورود اولین کاروان کمک‌های سازمان ملل به شمال باریکه

غزه

رژیم صهیونیستی برای صد و پنجاه و نهمین روز متوالی بدون تغییر رویکرد به جنگ خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و با بمباران خشونت‌آمیز محله‌های مسکونی و تخریب زیرساخت‌ها، با محاصره شدید بیش از ۲ میلیون فلسطینی و ممانعت از عبور حتی تجهیزات پزشکی و غذای کودکان به نوار غزه باعث بدترین بحران انسانی در سطح جهانی شده‌ است.

 

هداپرس: رسانه‌های فلسطینی نوشتند در پی حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله الزیتون در شهر غزه، هفت شهروند فلسطینی از یک خانواده به شهادت رسیدند.

منابع محلی نیز از شنیدن صدای انفجارهای مهیب در مناطق غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات خود با گلوله باران و تیراندازی شدید خودروهای نظامی اشغالگران اطراف شهرک مسکونی حمد در شمال غربی شهر خان یونس را هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که اجساد ۶ شهید از شهرک حمد در جنوب نوار غزه که در بمباران قبلی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، پیدا شد.

همچنین تعداد شهدا در نتیجه حمله به خانه خانواده عواد در البریج در مرکز نوار غزه به هشت نفر افزایش یافت.

هلال احمر فلسطین: اسرائیل ۱۴ نیروی ما را بازداشت کرده است

جمعیت هلال احمر روز سه‌شنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: ۱۴ نفر از کادر هلال احمر فلسطینی همچنان در بازداشت اشغالگران هستند و تا این لحظه از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

جمعیت هلال احمر افزود: «خانواده‌ها و همبستگان آنها بسیار نگرانشان هستند، به ویژه که آنها می‌دانند که اکنون بر اساس شهادت همکاران خود که آزاد شده‌اند، تحت شکنجه و تحقیر قرار دارند.»

جمعیت هلال احمر «نگرانی عمیق خود را درباره امنیت و جان کارکنان بازداشت شده خود» ابراز کرد و از جامعه بین‌المللی خواست «برای اعمال فشار بر مقامات اسرائیلی جهت آزادی فوری اعضای جمعیت فورا مداخله کند».

اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه وارد شمال غزه شد

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد روز سه شنبه از آغاز ارسال کمک به غزه و اعزام اولین کاروان به شمال نوار غزه از ۲۰ فوریه گذشته خبر داد که برای ۲۵ هزار نفر کافی است.

این برنامه جهانی در پستی در پلتفرم «X» گفت: «از سه شنبه ورود کمک‌ها را از سر گرفتیم و توانستیم کاروانی را به شمال غزه برسانیم که برای ۲۵ هزار نفر کفایت می‌کند این کمک‌ها «اولین کاروانی است که از ۲۰ فوریه تاکنون موفق به ورود به شمال شده است.»

وی افزود: باید از طریق زمین، دریا و هوا وارد تمام مناطق غزه شویم، اما مسیرهای زمینی همچنان کاربردی‌تر است.

اوایل روز سه‌شنبه، بنیاد بین‌المللی جهانی آشپزخانه مرکزی از راه‌اندازی اولین کشتی امدادی برای غزه از بندر لارناکا در قبرس در تلاشی برای باز کردن یک کریدور دریایی جهت رساندن کمک‌ها خبر داد.

این موسسه خیریه در پستی اعلام کرد که کشتی روز سه شنبه با حدود ۲۰۰ تن مواد غذایی مانند برنج، آرد، حبوبات، سبزیجات کنسرو شده و پروتئین حرکت کرد.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد ششمین ماه خود می‌شود، درد و رنج ساکنان نوار غزه، به ویژه مناطق شمالی و مرکزی، در نتیجه محاصره سختی که مواد غذایی را به قدری کمیاب کرده است، تشدید می‌شود.

وبگاه «وای نت» چهارشنبه گزارش داد که سازمان ملل متحد کمک غذایی برای ۲۵ هزار نفر را از طریق «گذر ۹۶» که ارتش اشغالگر در ازای محاصره ایجاد کرده، به عنوان بخشی از یک عملیات آزمایشی در شمال نوار غزه منتقل کرده است.

این وبگاه به نقل از هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولت در سرزمین‌های اشغالی نوشت: «شش کامیون حامل کمک‌ها از طریق گذرگاه ۹۶ در نزدیکی کیبوتص باری وارد شمال نوار غزه شدند، این گذرگاه به عنوان بخشی از یک عملیات آزمایشی با هدف جلوگیری از کنترل حماس است.»

وای نت گزارش داد: «کمک‌ها توسط سازمان ملل وارد شد، که از مسیر زمینی جدید در امتداد حصار ساخته شده توسط ارتش اسرائیل برای رساندن مواد غذایی به شمال غزه برای اولین بار در سه هفته گذشته استفاده کرد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13176

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: