معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه در دنیا روشهای مختلفی برای تامین منابع مالی پایدار نگهداری جادههای کشور وجود دارد، گفت: در ایران فعلا به جز عوارض آزادراهی، مورد دیگری برای دریافت عوارض وجود ندارد.
وی ادامه داد: این موارد سالهاست به عنوان پیشنهاد کارشناسی مطرح شده اما شرایط اینها بنا به مقتضیات زمانی فراهم نشده است و هر زمان که این شرایط فراهم شده و دولت تصمیمی گرفت و قانونی را ابلاغ کرد، وزارت راه آن را اجرا میکند؛ اما فعلا بهجز عوارض آزادراهی، مورد دیگری برای دریافت عوارض وجود ندارد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای درباره بهسازی جادهها و نقاط حادثهخیز بیان کرد: ۸۸۷ نقطه حادثهخیز از سوی سازمان راهداری و پلیس راه، اسفندماه سال گذشته صورت جلسه شد و از اول فروردین کار عملیاتی را آغاز کردیم؛ تا ابتدای آذر امسال ۱۸۳ نقطه حادثهخیز به اتمام رسید و ۲۲۰ نقطه هم تا پایان امسال انجام میشود که اکنون پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد دارند و تا پایان سال به طور قطع ۴۰۰ نقطه به اتمام میرسد و باقی را سال بعد شروع میکنیم. ۲۸۲ نقطه هم از نقاط حادثهخیزی اصلاح شد که خارج از فهرست پلیس راه بود. بنابراین عملکرد ما در این ۹ ماهه، ۴۶۵ نقطه حادثهخیز اصلاح شده است.
اکبری ادامه داد: با دستور معاون اول رئیسجمهوری در شورایعالی ایمنی حملونقل، استانداریها موظف شدند که منابع مالی حداقل نصف نقاط باقیمانده را تامین کنند که جلسات آن در حال برگزاری است و نمایندگان استانی تخصیص منابع را تشریح میکنند و با این روند، مشکلی در تامین منابع داریم و ۴۸۰ نقطه باقیمانده را اصلاح میکنیم.
منبع:ایسنا