آخرین خبر در مورد عوارض جاده‌ها

عوارض جاده‌ها

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه در دنیا روش‌های مختلفی برای تامین منابع مالی پایدار نگهداری جاده‌های کشور وجود دارد، گفت: در ایران فعلا به‌ جز عوارض آزادراهی، مورد دیگری برای دریافت عوارض وجود ندارد.

 

هداپرس:رضا اکبری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته درباره اینکه آیا امکان اخذ عوارض جاده‌ای و بزرگراهی وجود دارد، گفت: مخارج نگهداری جاده‌های کشور باید تامین شود برای اینکه بتوانیم وضعیت مطلوبی را برای جاده‌ها ایجاد کنیم. وقتی به کشورهای دیگر نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که روش‌های مختلفی را در دنیا برای تامین منابع مالی پایدار استفاده می‌کنند؛ از جمله عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده.

وی ادامه داد: این‌ موارد سال‌هاست به‌ عنوان پیشنهاد کارشناسی مطرح شده اما شرایط این‌ها بنا به مقتضیات زمانی فراهم نشده است و هر زمان که این شرایط فراهم شده و دولت تصمیمی گرفت و قانونی را ابلاغ کرد، وزارت راه آن را اجرا می‌کند؛ اما فعلا به‌جز عوارض آزادراهی، مورد دیگری برای دریافت عوارض وجود ندارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره بهسازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز از سوی سازمان راهداری و پلیس راه، اسفندماه سال گذشته صورت‌ جلسه شد و از اول فروردین کار عملیاتی را آغاز کردیم؛ تا ابتدای آذر امسال ۱۸۳ نقطه حادثه‌خیز به اتمام رسید و ۲۲۰ نقطه هم تا پایان امسال انجام می‌شود که اکنون پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد دارند و تا پایان سال به‌ طور قطع ۴۰۰ نقطه به اتمام می‌رسد و باقی را سال بعد شروع می‌کنیم. ۲۸۲ نقطه هم از نقاط حادثه‌خیزی اصلاح شد که خارج از فهرست پلیس راه بود. بنابراین عملکرد ما در این ۹ ماهه، ۴۶۵ نقطه حادثه‌خیز اصلاح‌ شده است.

اکبری ادامه داد: با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری در شورای‌عالی ایمنی حمل‌ونقل، استانداری‌ها موظف شدند که منابع مالی حداقل نصف نقاط باقی‌مانده را تامین کنند که جلسات آن در حال برگزاری است و نمایندگان استانی تخصیص منابع را تشریح می‌کنند و با این روند، مشکلی در تامین منابع داریم و ۴۸۰ نقطه باقی‌مانده را اصلاح می‌کنیم.

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10243

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: