عملی شدن بیش از ۳۰ برنامه کلان برای حفاظت از محیط زیست دریایی کشور

محیط زیست دریایی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۳۰ برنامه کلان برای توسعه و حفاظت از زیستگاه ها و محیط زیست دریایی کشور در سال ۱۴۰۲ عملی شد.

 

هداپرس:مجتبی ذوالجودی در تشریح عملکرد یکساله معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها اظهارکرد: پیش‌نویس موافقتنامه ملی با ویژگی استانی طرح حفاظت و احیای تالاب‌ها و رودخانه های در معرض خطر در سال گذشته تنظیم شد که قدم موثر و روبه جلویی برای حفاظت از رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ثبت تالاب «برم الوان» در فهرست کنوانسیون رامسر بعد از تلاش‌های متعدد انجام گرفته نیز از جمله اقدامات شاخص این مجموعه در سال گذشته محسوب می‌شود که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ثبت چندین تالاب دیگر نیز در حال انجام است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها با تاکید بر اینکه تدوین کتاب راهنمای شهرهای تالابی کنوانسیون رامسر در سال گذشته به پایان رسید، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۲ همکاری‌های لازم با دبیرخانه کنوانسیون تهران جهت تدوین پروپوزال «سازگاری با تغییرات اقلیمی و توسعه شهرنشینی در دریای خزر» با همکاری دفتر اسکان بشر ملل متحد برای اجرا در ایران و آذربایجان انجام گرفت.

ذوالجودی تصریح کرد: ارائه ۳۴ اقدام و برنامه سازمانی در جهت حفاظت و توسعه متوازن محیط زیست دریایی و ۵۰ برنامه فراسازمانی در چارچوب اجرای مصوبات شورای عالی صنایع دریایی نیز از جمله اقدامات شاخص در این حوزه است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست به تدوین و ابلاغ ضوابط تخلیه پسماند و دیگر مواد در دریا اشاره و تاکید کرد: ضوابط زیست محیطی بازیافت شناورها اجرایی شد و فعالیت اسقاط کشتی‌ها در مناطق ساحلی بر اساس ضوابط ابلاغی ساماندهی و نظام مند شد و گام بزرگی در جهت پیشگیری و کاهش آلودگی‌های محیط زیست دریایی برداشته شد.

وی اضافه کرد: پایش و احیای جنگل‌های حرا و تدوین طرح اقدام ملی حفاظت از فک خزری نیز از جمله برنامه‌های شاخص معاونت دریایی در سال گذشته بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، ذوالجودی درپایان گفت: در راستای مدیریت و حفاظت بهتر از محیط زیست دریایی، وضعیت آلودگی و نقشه‌های پهنه بندی آلاینده‌ها تهیه و برای تکمیل سیستم‌های تصفیه فاصلاب و بازچرخانی و کاهش آلودگی و مصرف آب صنایع  مستقر در مناطق ساحلی و دریایی در راستای مدیریت بهینه محیط زیست ساحلی و دریایی، اقدامات موثری صورت گرفته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13509

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: