شرایط بحرانی انبارهای تسلیحاتی ارتش آمریکا به دلیل کمک‌های نظامی به اسرائیل

ارتش آمریکا

کمک‌های گسترده تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل که برای کشتار مردم غزه به کار گرفته شده، توازن تامین تسلیحاتی برای ارتش ایالات متحده را دچار مشکل کرده است.

هداپرس:روزنامه عبری زبان زمان یسرائیل در گزارشی در این رابطه فاش کرد، ارسال گسترده سلاح و مهمات از سوی ارتش آمریکا به اسرائیل میانگین سطح ذخایر تسلیحاتی ارتش آمریکا را دچار مشکل کرده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، دولت آمریکا که بعد از کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین در جنگ اسرائیل با غزه هم در کنار تل‌آویو قرار گرفته، امروز با مشکل تراز تولید تسلیحات ضروری و حفظ سطح مهمات مورد نیاز به ویژه در سایه احتمال گشوده شدن جبهه سومی بین چین و تایوان مواجه شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، امروز دفتر مدیر خرید وزارت دفاع آمریکا مملو از بیلان‌ها و نمودارهایی است که نشان می‌دهد شرایط تولید سلاح در آمریکا همچنان در شرایط اضطرار قرار دارد و شرایط مناسبی در صورت تقابل با چین برای واشنگتن پیش بینی نمی‌شود.

براساس این نمودارها شرایط تولید موشک‌های پاتریوت که ایالات متحده آن را برای کمک به اسرائیل ارسال کرده در کنار شمار دیگری از موشک‌ها و مهمات نظامی شرایط خوبی ندارند.

زمان اسرائیل با استناد به گزارش‌های غربی می‌نویسد، مدیر خرید وزارت دفاع آمریکا دسامبر ۲۰۲۳ در گفتگوی با شماری از خبرنگاران که در مرکز دفاع ملی ریگان در کالیفورنیا صورت گرفت اعلام کرد، به رغم افزایش تولید اما مسئولین وزارت دفاع امروز با مشکل بزرگی مواجه هستند، پنتاگون نمی‌داند چگونه باید صنایع دفاعی آمریکا را به نحوی بسیج کند که بتواند در کنار تامین تجهیزات دو جنگ اسرائیل و اوکراین مسئله احتمال وقوع جنگ سومی هم مد نظر قرار بگیرد.

راب پاور رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم در این رابطه اعلام کرد: ما باید از الگوی اقتصادی که تولید را به تعداد کافی و در زمان مناسب انجام می‌دهد، به الگوی اوج تقاضا منتقل می‌شویم، در این شرایط ما نیازمند آن هستیم که همانند دوره کرونا که در مدت بسیار کوتاهی کارخانه‌ها به مرکزی برای تولید دستگاه‌های پزشکی تبدیل شدند، این کار را برای جنگ افزارها هم انجام دهیم و رهبران غربی انتظار چنین امری را دارند.

این رسانه عبری زبان همچنین فاش کرد، با وجود آن که دولت آمریکا اعلام کرده بود که بمب‌های هوشمند مجهز به جی پی اس در اختیار اسرائیل قرار داده اما اسرائیل بعد از بکارگیری آن متوجه شد حداقل نیمی از آنها از این هوشمندی ادعایی بی بهره هستند، همچنین حداقل نیمی از موشک‌های زمین به هوای پدافندی اسرائیل هم که بعد از اکتبر به کار گرفته شدند، با مشخصاتی که آمریکایی‌ها در مورد کارایی‌ها آنها اعلام کرده بودند، سنخیتی نداشتند و در واقع موشک‌های احمق بودند نه هوشمند.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان چندی پیش به نقل از شماری از کارشناسان اسرائیلی خبر دادند، اگر کمک‌های گسترده تسلیحاتی آمریکا به تل‌آویو نبود، ارتش اسرائیل در همان هفته‌های اول جنگ مجبور بود با عصا به جنگ حماس و غزه برود.

منبع:تسنیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10772

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: