کامالا هریس: برقراری صلح بدون راه‌حل دو دولتی ممکن نیست

کامالا هریس

معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که امکان تحقق راه‌حل دو دولتی وجود دارد و این به منزله «اقدام مناسبی برای صلح و امنیت دو طرف اسرائیلی و فلسطینی» است.

 

هداپرس:کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ با تاکید بر موضعگیری دولت بایدن نسبت به رژیم صهیونیستی و حملات آن علیه غزه گفت: آمریکا تلاش می‌کند این درگیری هرچه سریعتر به شکلی متوقف شود که گروگان‌ها آزاد شده، بحران انسانی حل شود و حماس کنترل غزه را نداشته باشد و فلسطینی‌ها بتوانند از حقوق خود از جمله داشتن امنیت، احترام و حق تعیین سرنوشت خود برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، هریس در پاسخ به این سوال که آیا امکان تحقق راه‌حل دو دولتی وجود دارد یا نه، گفت: پاسخ کوتاه بله است، فکر می‌کنم چنین است اما باید آن را در چارچوب خودش مورد بررسی قرار دهیم.

معاون بایدن در ادامه ادعاهایی چون «تروریستی» بودن عملیات جنبش حماس (طوفان الاقصی) و «تعرض به زنان» در این عملیات را مطرح کرد، این در حالی است که منابع غربی و نیز منابع صهیونیست ادعای تجاوز به زنان در این عملیات را تکذیب کردند و تحقیقاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده حاکی از این هستند که ده‌ها تن از ساکنان اراضی اشغالی زیر آتش و حملات ارتش این رژیم کشته شدند.

او در ادامه مدعی شد: «برای دولت (آمریکا) روشن بود که تعداد بسیار زیادی از افراد بی‌گناه کشته شدند و اسرائیل باید بهترین کار را برای حمایت از آنها انجام دهد.»

همچنین هریس مدعی وجود تونل‌های حماس زیر بیمارستان‌ها شد.

اما معاون بایدن در ادامه گفت: با تصاویری که هر روز از رنج و مشکلات انسانی و نیاز به کمک‌های بشردوستانه منتشر می‌شوند، از آنچه در حال وقوع است، مطلع می‌شویم، من و بایدن و دولت ما به شدت بر انتقال کمک‌های بشردوستانه تاکید داشتیم و شرایط موجود را زیرنظر داریم.

او تاکید کرد: اسرائیل نباید بعد از آزاد شدن گروگان‌ها غزه را دوباره اشغال کند و تشکیلات خودگردان فلسطین باید پیشگام اصلاح حاکمیت در غزه باشد، از نظر من بدون راه‌حل دو دولتی برقراری صلح و امنیت برای این منطقه و برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و مردم غزه ممکن نیست و نمی‌توانیم چگونگی رسیدن به آنجا را نادیده بگیریم این مساله مهم خواهد بود.

همزمان با این اظهارات، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از یک گفتگوی تلفنی ۴۰ دقیقه‌ای با بایدن در ساعات اولیه روز جمعه، قاطعانه و آشکارا با تشکیل کشور فلسطین مخالفت کرد و در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: در جلسه کابینه موضعگیری‌ام را درباره «تحمیل کشور فلسطین به اسرائیل» اعلام کردم.

نتانیاهو در ادامه نوشت: «این دو جمله خلاصه موضعگیری من است، اسرائیل کاملا با دیکته‌های بین‌المللی درخصوص توافق‌های دائمی با فلسطینی‌ها مخالف است و چنین توافقی تنها از طریق مذاکرات بدون پیش‌شرط و مستقیم میان دو طرف، حاصل خواهد شد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11916

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: