ماموریت نظامی جدید اروپا در دریای سرخ آغاز شد

دریای سرخ

اتحادیه اروپا اعلام کرد مأموریت موسوم به «آسپیدس» را برای محافظت از کشتی‌ها دریای سرخ آغاز کرده است.

هداپرس: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا مأموریتی را برای حفاظت از کشتی‌های باری در دریای سرخ تحت عنوان عملیات «آسپیدس» EUNAVFOR ASPIDES آغاز کرده است.«اورزولا فون درلاین» مدعی شد که این مأموریت برای تضمین آزادی کشتیرانی در دریای سرخ انجام می‌شود و گامی به سوی حضور قوی‌تر اتحادیه اروپا در دریا برای محافظت از منافع خود است.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای درباره آغاز این عملیات اعلام کرد که هدف از این عملیات امنیتی- دفاعی- دریایی، بازگرداندن و حفظ آزادی کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج فارس است.

بر اساس این بیانیه، حوزه مأموریت «آسپیدس» در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، خلیج‌فارس و دریای عمان تعریف شده است.

در همین حال جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مأموریت نظامی موسوم به «آسپیدس» در دریای سرخ در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز شد، ادعا کرد: این مأموریت نقش کلیدی در حفاظت از منافع تجاری و امنیتی، اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی گسترده‌تر ایفا خواهد کرد.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس افزود: ما برای حفاظت از منافع تجاری و امنیتی اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی، اقدامی جسورانه صورت دادیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12156

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: