نیویورک‌تایمز: آمریکا از حمله به یمن نگران است

آمریکا
بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، واشنگتن به دلیل ترسش از بر هم خوردن آتش بس میان انصارلله یمن و عربستان، تصمیمی برای حمله به مواضع یمنی‌ها نگرفته است.
هداپرس:روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، آمریکا در ضمن تشکیل به اصطلاح «ائتلاف تضمین آزادی کشتی‌رانی در دریای سرخ» به بررسی امکان حمله به مواضع ارتش یمن پرداخت، اما بنا به چند دلیل هنوز تصمیمی برای اجرای این حملات نگرفته است.

از زمانی که مداخله نظامی عربستان در یمن شروع شد صد‌ها هزار نفر در حملات هوایی و درگیری‌ها و همچنین در اثر بیماری و گرسنگی جان باخته‌اند.

در پی مذاکرات سال ۲۰۲۲ آتش‌بس بدون یک توافق رسمی بین دو طرف به طور عمده برقرار شده است.

دولت جو بایدن همچنین شدیدا نگران است که جنگ در غزه در اثر حملاتش به ارتش یمن به سطح یک درگیری گسترده‌تر در منطقه برسد.

حمله به اهداف انصارالله ممکن است سریعا به سطح حملات تلافی جویانه‌ای بین کشتی‌های نیروی دریایی آمریکایی و این گروه و حتی باز شدن پای ایران به این نبرد منجر شود.

تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا برای یمن اخیرا از سفرش به منطقه بازگشت. او در جریان این سفر و در دیدار با شرکای آمریکا درباره امنیت دریایی و رسمیت بخشیدن به آتش‌بس عربستان و انصارالله صحبت کرد.

لندرکینگ در یک مصاحبه بیان کرد: «همه به دنبال راهی برای کاستن از تنش‌ها هستند. این ایده در کار نیست که منطقه وارد یک جنگ گسترده‌تر شود بلکه قرار است با استفاده از ابزار‌های در اختیار ما حوثی‌ها تشویق به جلوگیری از رفتار بی مهابای خود شوند.»

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10361

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: