رای مثبت مجمع ملی فرانسه به حمایت از کی‌یف

مجمع ملی

در شرایطی که جنگ اوکراین وارد سومین سال خود شده، مجمع ملی فرانسه به استراتژی ارائه شده توسط قوه مجریه برای کمک به اوکراین در برابر روسیه رأی مثبت داد.

 

هداپرس:توافقنامه حمایت از اوکراین روز سه‌شنبه با اکثریت نمایندگان فرانسوی به رای گذاشته شد. بااین‌حال، مخالفان مجدداً انتقاد خود را از مواضع اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد مسئله اوکراین و احتمال اعزام نیرو به این کشور مطرح کردند.

به نقل از لو ژورنال دودیمانش، از ۵۷۲ نماینده، ۴۷۱ نماینده در رای‌گیری شرکت کردند. در مجموع ۳۷۲ نماینده به این طرح رای مثبت دادند و ۹۹ تن دیگر مخالفت خود را اعلام کردند.

گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه در باره جنگ در اوکراین عنوان کرد: موفقیت روسیه باعث تورم مواد غذایی به توان ۱۰، انفجار در قیمت انرژی به توان ۱۰ خواهد شد.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه و از مخالفان طرح ماکرون، گفت: «ما یا طرفدار ماکرون هستیم یا متهم به طرفداری از پوتین.»

پیش‌تر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه استدلال کرد که استقرار نیروها در اوکراین توسط اعضای ناتو و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد. به دنبال آن، استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه از اساس، ایده استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را رد کرد. همین‌طور ماکرون در تلاش برای تغییر لحن برآمد و گفت ردکردن یک مساله، به معنای انجام‌دادن آن نیست. او استقرار نیروها در اوکراین را منتفی ندانسته بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13146

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: