نخست‌وزیر قطر: اسرائیل از موضوع کمک‌ها برای باج‌خواهی سیاسی استفاده می‌کند

نخست‌وزیر قطر

نخست‌وزیر قطر با اشاره به اینکه در هفته گذشته فشارهایی بر اسرائیل برای افزایش کمک‌رسانی‌ها وارد شد، تاکید کرد که استفاده از کمک‌ها برای باج‌خواهی سیاسی قابل پذیرش نیست.

 

هداپرس:محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در حاشیه روز اول گفت‌وگوی استراتژیک قطر-آمریکا به شبکه خبری «الجزیره» با اشاره به اینکه در هفته گذشته فشارهایی بر اسرائیل برای افزایش کمک‌رسانی‌ها وارد شد، اظهار کرد: کار برای ایجاد زیرساختی جهت دریافت کمک‌ها در غزه در دست انجام است.

آل ثانی تاکید کرد: نمی‌توان موضوع کمک‌های بشردوستانه را به بازی گرفت و استفاده از آن برای باج‌خواهی سیاسی را نادیده گرفت اما این چیزی است که از عملکرد رژیم اشغالگر در دوره اخیر شاهد بودیم.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در این رابطه گفت: اسرائیل باید روند ورود کمک‌های بیشتر به نوار غزه را سهولت بخشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز سه‌شنبه مدعی شد اسرائیلی‌ها با پیشنهاد منطقی موافقت کردند و اکنون توپ در زمین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است.

بایدن در ادامه با هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها در قدس و کرانه باختری در صورت نرسیدن به توافقی قبل از ماه رمضان گفت: برقراری آتش‌بس ضروری است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد که با هرگونه توافقی شامل توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر، بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی‌شان هرگز موافقت نخواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با آل ثانی درباره تلاش‌ها برای آزادسازی اسرای صهیونیست بازداشت‌شده در غزه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش کاخ سفید، آن ۲ درباره رایزنی در روزهای آتی و استمرار مذاکرات توافق کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12818

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: