۵ گزینه احتمالی برای آینده یورگن کلوپ پس از لیورپول

یورگن کلوپ

تا یک سال آینده به دنبال تیم جدید برای یورگن کلوپ نباشید، اما در صورتی که سرمربی آلمانی بخواهد بعد از لیورپول سرمربی تیم دیگری شود ۵ گزینه برای او مطرح هستند.

 

هداپرس:شغل بعدی یورگن کلوپ می‌تواند باعث شود او سرمربی یک تیم ملی شود یا این که روی نیمکت یکی از غول‌های اروپایی بنشیند.

سرمربی لیورپول پس از ۸ سال و نیم سرمربیگری در این تیم در پایان فصل آنفیلد را ترک خواهد کرد. در حالی که از ژابی آلونسو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های جانشینی کلوپ یاد می‌شود، گام بعدی این سرمربی آلمانی چندان مشخص نیست. او در امتناع از قبول هدایت یک تیم دیگر در انگلیس محکم بوده و در عین حال گفته که حداقل یک سال از کار دور خواهد بود. کلوپ در این باره توضیح داد: «هیچ باشگاهی و هیچ کشوری برای سال آینده وجود ندارد. در هیچ باشگاه انگلیسی دیگری هم مربیگری نخواهم کرد، حتی اگر چیزی برای خوردن نداشته باشم.»

با این حال نقش بعدی یورگن کلوپ می‌تواند به‌عنوان سرمربی کدام تیم باشد؟ نشریه «سان» نگاهی به ۵ مقصد احتمالی کلوپ انداخته است.

انگلیس
قرارداد گرت ساوتگیت با انگلیس در پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و یورو ۲۰۲۴ چهارمین تورنمنت مهم او خواهد بود. جانشینی ساوتگیت به یورگن کلوپ این شانس را خواهد داد بدون رویارویی با لیورپول در انگلیس بماند. لی کارسلی سرمربی کنونی تیم زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس هم پس از رد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی جمهوری‌ایرلند می‌تواند گزینه دیگری برای سرمربیگری سه‌شیرها باشد.

آلمان
یورگن کلوپ می‌تواند سرانجام هدایت تیم ملی زادگاهش آلمان را برعهده بگیرد. اتحادیه فوتبال آلمان پس از اخراج هانسی فلیک در سپتامبر گذشته، از این که او هدایت ژرمن‌ها را برعهده بگیرد ناامید بود و با قراردادی کوتاه‌مدت یولیان ناگلزمن انتخاب کرد. همانند کار در انگلیس که کلوپ اعتراف کرده سطح انرژی‌اش آنقدر بالا نیست که در آن کار کند، سرمربیگری در تیم ملی به او این امکان را می‌دهد تا از هدایت روزانه یک تیم دور شود.

رئال‌مادرید
پس از امضای قرارداد جدید کارلو آنچلوتی در ماه دسامبر، وضعیت سرمربیگری رئال‌مادرید روشن شد. او قبل از تمدید قرارداد تا سال ۲۰۲۶ به‌شدت با برزیل مرتبط بود. با توجه به این که لوس‌بلانکوس در حال حاضر پشت در رقابت با خیرونا است، صدرنشینی‌اش در لالیگا چندان مطمئن نیست. ناکامی در فتح لیگ قهرمانان اروپا در این دوره می‌تواند باعث شود توجه رئالی‌ها به یورگن کلوپ بیکار در تابستان جلب شود.

بارسلونا
رقیب سرسخت رئال‌مادرید یعنی بارسلونا هم می‌تواند در وضعیت مشابهی قرار گیرد و اسطوره باشگاه ژاوی هم تحت‌فشار است. با وجود قهرمانی در فصل گذشته لالیگا اسپانیا، او اشاره کرده که اگر بارسلونا در فصل جاری جام نگیرد، باشگاه را ترک خواهد کرد. آبی‌اناری‌ها تا پایان هفته بیستم ۷ امتیاز از رئال‌مادرید که صدرنشین بود کمتر داشتند و طبق گزارش‌ها کلوپ یک گزینه بالقوه برای جانشینی ژاوی خواهد بود.

دورتموند
یورگن کلوپ قبل از این که سال ۲۰۱۵ سرمربی لیورپول شود، ۷ سال را به‌عنوان مرد اول نیمکت دورتموند سپری کرد. در این مدت او قهرمانی‌های پشت‌سرهم در بوندس‌لیگا را به‌دست آورد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. اکنون دورتموند توسط ادین ترزیچ رهبری می‌شود. دورتموند در حال حاضر تیم پنجم جدول است و اگرچه فصل قبل به طرز شگفت‌انگیزی از قهرمانی بازماند، حالا ۱۵ امتیاز از بایرلورکوزن صدرنشین عقب است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11172

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: