روزنامه‌نگار فرانسوی: وقت آن است که جنگ غزه متوقف شود

جنگ غزه

روزنامه‌نگار معروف فرانسوی از رژیم صهیونیستی خواست به خشونت‌ علیه غیرنظامیان غزه پایان دهد.

 

هداپرس: آن سنکلر، روزنامه‌نگار شناخته شده آمریکایی-فرانسوی که زمانی همسر «دومینیک استراوس کان»، رئیس پیشین صندوق بین‌المللی پول بود و در این رابطه و رسوایی اخلاقی استراوس کان نامش بسیار بر سر زبان‌ها افتاد، در رابطه‌ با جنگ در غزه گفت: جنگ غزه و شکلی که به خود گرفته است هر روز بیشتر من را ویران می‌کند.

به نقل از لوپوئن، این روزنامه‌نگار عنوان می‌کند: شرایط ویرانی، مرگ و قحطی که به مردم غیرنظامی غزه تحمیل شده است، غیرقابل‌ تحمل است. مصیبت مادران یا افراد مسن، مرگ و مثله‌شدن کودکان نمی‌تواند هیچکس را بی‌تفاوت و ساکت بگذارد. وقت آن است که این کار متوقف شود.

وی ادامه می‌دهد: حماس بعد از پنج ماه جنگ نابود نشده است. گروگان‌هایی که اسیر باقی‌مانده‌اند هنوز آزاد نشده‌اند، اگرچه این یکی از اهداف ورود ارتش اسرائیل به غزه بود.

این روزنامه‌نگار همچنین معتقد است: «دولت افراطی بنیامین نتانیاهو نیز در حالی به دنبال هدفی برای بقا در این جنگ است که همه چیز ایجاب می‌کند که این جنگ متوقف شود، آزادی فوری گروگان‌ها خواسته شود و مقامات اسرائیلی تحت کمیسیون مستقل تحقیق قرار گیرند.

خانم سنکلر در پایان تأکید کرد: ما دیگر نمی‌توانیم با سکوت خود علیه خشونتی که مردم غزه متحمل شده‌اند صحبت نکنیم. اینجا دیگر بحث چیزی جز انسانیت ساده نیست.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حداقل ۳۰۵۳۴ فلسطینی در میان ویرانی‌های گسترده و کمبود وسایل ضروری شهید و ۷۱۹۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این رژیم همچنین محاصره فلج‌کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به‌ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی قرار داده است. به گفته سازمان ملل، جنگ ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو سوق داده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب‌دیده یا ویران شده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است. یک حکم موقت در ژانویه به تل‌آویو دستور داد تا اقدامات نسل‌کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12834

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: