گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس و بلینکن

گفت‌وگوی تلفنی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن ابراز مخالفت با طرح‌های کوچاندن فلسطینی‌ها و گرسنگی دادن به آنها، از دولت آمریکا خواست مانع هرگونه عملیات نظامی در رفح شود.

 

هداپرس: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی که از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دریافت کرد، به بررسی آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌های فعلی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عباس در این تماس تلفنی گفت که حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه باید فورا متوقف شوند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه نیز بر اهمیت تسریع در انتقال تجهیزات امدادی، پزشکی و غذایی، تامین آب و برق و سوخت به کل مناطق نوار غزه از جمله شمال آن تاکید کرد.

او در این تماس تلفنی ضمن درخواست از بلینکن برای ممانعت از هرگونه عملیات نظامی احتمالی اشغالگران در شهر رفح درباره پیامدهای آن به ویژه برای شهروندان بی‌گناه هشدار داد.

عباس در ادامه  نیز مخالفت خود را با کوچ اجباری مردم فلسطین چه در نوار غزه چه در کرانه باختری از جمله قدس اعلام کرده و بار دیگر تاکید کرد: نوار غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و نمی‌توان طرح‌های مسوولان رژیم اشغالگر برای جداسازی آن یا مصادره حتی یک وجب از خاک آن را پذیرفت یا آنها را بررسی کرد چراکه آن (نوار غزه) تحت مسوولیت و مدیریت کشور فلسطین است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم مداخله برای متوقف کردن حملات شهرنشین‌های صهیونیست در نوار غزه از جمله قدس، اعمال فشار بیشتر جهت آزادسازی وجوه فلسطین، بازگشایی تمامی ایست‌های بازرسی در کرانه باختری و کنترل کشور فلسطین بر گذرگاه‌های بین‌المللی جهت انجام مسوولیت‌های محوله‌اش تاکید کرد.

بلینکن نیز در این تماس تلفنی به عباس درباره تشکیل کابینه جدید فلسطین و آغاز فعالیت آن تبریک گفت و تاکید کرد: آمریکا به همکاری با این کابینه جهت تقویت روابط دوجانبه علاقه‌مند است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد کشورش برای حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه و انتقال کمک‌ها فشار وارد خواهد کرد و برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی که به تشکیل کشور فسلطین منجر شود و نیز برای همکاری با فلسطین و کشورهای عربی، تلاش خواهد کرد.

نوزدهمین کابینه فلسطین به ریاست «محمد مصطفی» روز یکشنبه در ساختمان دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام‌الله، مراسم تحلیف را مقابل عباس ادا کرد.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه شورای امنیت قطعنامه‌ای را درباره لزوم برقراری آتش‌بس در ماه رمضان صادر کرد، و با وجود اینکه این رژیم به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری احضار شد، به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

حملات این رژیم علیه غزه که از هفتم اکتبر تاکنون با حمایت آمریکا ادامه دارد، ده‌ها هزار شهید و زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند، همچنین این حملات موجب ویرانی گسترده نوار غزه و زیرساخت‌های آن و بروز قحطی شده که این امر جان‌ کودکان غزه را تهدید می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13883

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: