دولت موضوع تقسیم استان تهران را با مطالعه دقیق‌تر و همه جانبه‌تر دنبال کند

استان تهران

رئیس شورای شهرستان ری در مورد تقسیم استان تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: توصیه می‌کنیم به دولت که تقسیم استان تهران است را با مطالعه دقیق تر و همه جانبه تر دنبال کنند.

 

هداپرس:جعفر شربیانی در مراسم افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین با بیان اینکه در مدیریت شهری فعلی می خواستیم که از اعتبارات عظیم‌ تهران در حوزه‌های مختلف در شهرستان ری استفاده کنیم، اظهار کرد: امروز علاوه بر این دسترسی که افتتاح شده، پروژه‌هایی در این منطقه در حال اجرا است بگونه‌ای که در محور شهید رجایی در حال تکمیل دسترسی یک محور در دستور کار قرار دارد که در بهبود ترافیک بهشت زهرا موثر است و همچنین برای دسترسی مردم کهریزک به بزرگراه خلیج فارس از طریق بودجه شهر آفتاب در حال تکمیل است.

وی افزود: باید گفت که یکی از موضوعات مهم در دوره های فعلی توجه به مشکلات و زیرساختهای ری است که شکاف زیادی را با مناطق دیگر ایجاد کرده و سعی کردیم با اجرای این پروژه ها فاصله را کوتاه کنیم، بگونه‌ای که بیش از ۴ دهه است که مردم و مسئولین مطالبه دارند که مسایل تهران مثل پسماند، فاضلاب، آسیبهای اجتماعی و جمعیتی تهران به شهرری سر ریز نشود که باید با فعالیت بیشتر و تعریف پروژه های بیشتر جبران کنیم.

شربیانی افزود: درخواست کردیم این پل به نام یکی از شهدای مدافع حرم در شهرری نامگذاری شود و همچنین در مورد نقش حرم عبدالعظیم و نقش تاریخی حرم اعلام کردیم که هر نوع توسعه در ری باید با محوریت حرم عبدالعظیم باشد و مصوبه کمیسیون ماده ۵ در مورد طرح توسعه پیرامون حرم بعد از ۹ سال رخ داد و بوستان ۲۰ هکتاری در شهرری در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به اینکه نگاهی به وضعیت درآمدی منطقه می‌کردم و دیدم که ۱۰۰۰ میلیارد درآمد را به خزانه واریز کرده است، گفت: دقت داشته باشید که اعتبارات پروژه‌های شهرداری که در این منطقه هزینه کرده و تخصیص می دهد بسیار بیشتر از این اعداد است.

وی افزود: در رسانه ها در مورد تقسیمات کشوری اخباری مبهم و غیرشفاف شنیدیم که ظاهرا دولت در تلاش برای تقسیم استان تهران است و توصیه می‌کنیم به دولت که در این حوزه های حساس حتما با مطالعه دقیق تر و همه جانبه تر دنبال کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=14395

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: