تصمیم روسیه برای واردات تخم‌مرغ از ایران

واردات تخم‌مرغ

درحالی که گران شدن تخم‌مرغ در روسیه به یکی از مهم‌ترین مسائل روز در این کشور تحت تحریم تبدیل شده، مقام‌های روسی از تصمیم خود برای وارد کردن تخم‌مرغ از ترکیه و ایران خبر داده‌اند.

 

هداپرس:درحالی که گران شدن تخم‌مرغ در روسیه به یکی از مهم‌ترین مسائل روز در این کشور تحت تحریم تبدیل شده، مقام‌های روسی از تصمیم خود برای وارد کردن تخم‌مرغ از ترکیه و ایران خبر داده‌اند.

بر اساس داده‌های رسمی، قیمت تخم مرغ در روسیه از ابتدای ماه جاری میلادی ۴ درصد و از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۴۶ درصد رشد داشته و دادستانی کل روسیه اعلام کرد در این‌باره تحقیق می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفتهٔ گذشته طی جلسهٔ پرسش و پاسخ سالانه‌اش، گرانی گوشت سفید و تخم‌مرغ را شکستی در کار دولت نامید و بابت آن عذرخواهی کرد.

سینیافسکایا، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ تخم‌مرغ در روسیه اعلام کرده که به‌دلیل سربازگیری و مهاجرت پس از آغاز جنگ اوکراین، یک سوم کارمندان خود را از دست داده است.

علاوه بر این، کمیسیون اتحادیهٔ اقتصادی اوراسیا روز دوشنبه اعلام کرد که از آغاز سال جدید میلادی به مدت شش ماه تعرفه‌های گمرکی برای واردات تخم‌مرغ به روسیه که تا همین اواخر ۱۵ درصد بود لغو می‌شود.

مجموعه این عوامل باعث شده است که روسیه به دنبال واردات تخم‌مرغ باشد اما نیکلای کولباکا، کارشناس مسایل اقتصادی واردات از ایران، توضیح می‌دهد که هیچ‌یک از کشورهایی که روسیه آنها را دوست می‌داند به‌دلیل چالش‌های ترابری و تدارکاتی و اختلاف نرخ ارز،‌ نمی‌توانند تخم‌مرغ ارزان‌قیمت به روسیه بفروشند.

آندره اسلپنف، وزیر بازرگانی اتحادیهٔ اقتصادی اوراسیا به خبرنگاران گفته است که انتظار می‌رود عمدهٔ تخم‌مرغ از ترکیه و ایران به روسیه وارد شود چراکه به گفتهٔ او، در این «دو کشور دوست روسیه» بهای تخم‌مرغ حتی با توجه به هزینه حمل‌ونقل قابل رقابت است.

به گفته نیکلای کولباکا، کارشناس مسایل اقتصادی واردات از ایران: «ممکن است واردات از ایران به کاهش بهای تخم‌مرغ در شهر بندری آستراخان روسیه در دریای خزر کمک کند اما در سطح کشوری، این مانند یک قطره در اقیانوس است.»

منبع:انتخاب

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10191

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: