خطرناک‌ترین مکان برای کودکان در جهان

کودکان فلسطین

سخنگوی یونیسف پس از بازگشت از فلسطین گفت: غزه خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است.

 

هداپرس:سخنگوی یونیسف در کنفرانس مطبوعاتی دوره‌ای در سازمان ملل در ژنو، خشم خود را از بی‌تفاوتی صاحبان قدرت نسبت به کابوس‌های بشردوستانه که یک میلیون کودک متحمل شده‌اند، ابراز کرد.

وی گفت: «من عصبانی هستم زیرا بچه‌های دیگری در حال حاضر در جایی مخفی شده اند. آنها بدون شک در روزهای آینده مجروح می‌شوند و یک عضو آنها قطع می‌شوند».

الدر ضمن ابراز تأسف از اینکه هزاران کودک کشته شده در غزه به «آمار» صرف تبدیل شده‌اند، گفت: از اینکه کریسمس احتمالاً به افزایش خشونت ها و حملات منجر می‌شود، عصبانی است.

وی با احساس زیاد از سرنوشت کودکانی که پس از قطع یکی از اعضای بدنشان در بیمارستان بستری شدند و سپس در اثر بمباران رژیم صهیونیستی در این بیمارستان ها کشته شدند، صحبت کرد و گفت: عصبانی است زیرا ریا همدلی را از بین می‌برد و اینکه کار زیادی از دستش برنمی‌آید.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که دادگاه کیفری بین‌المللی به وضعیت کودکان غزه اهمیتی نمی‌دهد اما در مورد اتهامات ادعایی ربودن کودکان اوکراینی مبالغه می‌کند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد که تعداد کودکان و زنان کشته شده در غزه در ۴۰ روز از تعداد قربانیان غیرنظامی در درگیری اوکراین بیشتر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۷۴ روز است که به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به نوار غزه ادامه می‌دهد. در این حملات بیش از ۱۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند و در عین حال این آمار نهایی نیست.

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10210

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: