قاچاق سالانه ۲ و نیم میلیارد دلار کالای آرایشی در کشور

رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در کشور، برگزاری کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر را یک رویداد مهم قلمداد کرد و گفت: «این کنگره فرصتی در راستای تبادل تجربیات و دانش اساتید داخلی و خارجی در زمینه پوست و مو است که به پیشرفت و ارتقای سطح علمی کشور در این حوزه کمک شایانی می‌کند.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هدا پرس، نشست خبری مربوط به کنگره بین‌المللی پوست و مو دیروز، هشتم مهر ماه، با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. محمدرضا بحیرائی، رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در کشور، نائب رئیس مجمع واردات، عضو هیئت‌مدیره کمیسیون اقتصاد سلامت و عضو فدراسیون اتاق بهداشت ایران، در این نشست خبری از برگزاری کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در تاریخ ۱۲ مهر ماه در هتل المپیک، با حمایت و حضور شرکت طناز گستر آسیا خبر داد و اعلام کرد: «برگزاری این کنگره در ایران گام بزرگی در راستای به‌روزرسانی و ارتقای سطح علمی کشور است. مدعوین این کنگره اساتید و ‌متخصصان زبده داخلی و خارجی هستند که تجربیات و دستاوردهای علمی بزرگی را در حوزه پوست و مو به اشتراک خواهند گذاشت.»

بحیرائی گفت: «سعی مجموعه ما همواره بر این بوده که چه در خصوص تولیدات و چه پیشبرد و دستیابی به اهداف جزو اولین‌ها باشیم. همانطور که بعد از تحریم‌ها و ممانعت از واردات محصولات خارجی به داخل کشور، ما از اولین تولیدکنندگانی بودیم که محصولات باکیفیت داخلی با ماهیت «ضد آلودگی» یا آنتی‌پولوشن را به بازار آرایشی-بهداشتی ایران عرضه کردیم. تا به امروز بیش از ۵۰۰ قلم محصول مراقبتی برای پوست و مو در این مجموعه تولید شده است که به دو کشور عراق و افغانستان هم صادر می‌شود. هم‌چنین در زمینه مارکتینگ و برندینگ، الگوی بسیاری از شرکت‌های داخلی هستیم.»

سرفصل‌های اصلی موردبحث در کنگره مذکور عبارتند از: درماتولوژی مبتنی بر شواهد، جراحی پوست، لیزر پوست، لوازم آرایشی و پوستی، اختلالات رنگدانه‌ای پوست، مو و ناخن.

بحیرائی طی این نشست ضمن درخواست از رسانه‌ها در جهت اشاعه فرهنگ گفت: «متأسفانه در کشور ما در زمینه آرایشی و بهداشتی، فرهنگ‌سازی غنی صورت نگرفته است،. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم در زمینه‌های مختلف این حوزه فرهنگ‌سازی کنند و به اطلاع عموم برسانند که استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی باکیفیت، قدمی در راستای پیشگیری از درمان‌های ثانویه است.»

او در تشریح این موضوع اضافه کرد: «ساده‌ترین مثال برای تبیین این مسئله استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است؛ اگر رسانه‌ بتواند به درستی مزایای استفاده از کرم ضدآفتاب را به مخاطب عام القا کند، به تدریج شاهد کاهش آمار سرطان‌های پوستی در کشور خواهیم بود. همین مسئله به ظاهر ساده، یک گام رو به جلو در کاهش هزینه‌های دارو و درمان است. به عبارت دیگر رسالت صنعت آرایشی-بهداشتی، پیشگیری از درمان است.»

قاچاق لوازم آرایشی-بهداشتی، معضل بزرگ این صنف

طبق برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سالانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فرآورده آرایشی و بهداشتی در کشور به صورت غیرقانونی توزیع و عرضه می‌شود. عضو هیئت مدیره اقتصاد سلامت با اشاره به این موضوع بیان کرد: «قاچاق و واردات غیرقانونی لوازم آرایشی و بهداشتی، بزرگترین معضل در این صنف است و هر ساله چیزی حدود ۲ و نیم میلیارد دلار کالای آرایشی-بهداشتی در ایران قاچاق می‌شود. در این بین ممکن است فرمولاسیون مواد تشکیل‌دهنده محصولات دچار تغییر یا دستکاری شود و این موضوعِ بسیار مهمی است؛ چرا که به طور مستقیم با سلامت افراد در ارتباط است.»

سالانه ۲ و نیم میلیارد دلار کالای آرایشی در کشور قاچاق می‌شود

بحیرائی در این راستا اطمینان می‌دهد: «خوشبختانه سازمان غذا و داروی ایران با نظارت دقیق بر تولیدات آرایشی و بهداشتی، خیال مصرف‌کنندگان را از بابت سلامت محصولات داخلی راحت کرده است. از همین رو با اطمینان می‌توان گفت کالاهایی که تحت نظارت این سازمان دارای سیب سلامت و مجوز پخش در بازار هستند، ضرری برای مصرف‌کننده ندارند و با آسودگی خاطر می‌توان از آنها استفاده کرد.»

به باور او پیشبردِ تولید، صادرات و واردات در کنار هم یک اصل استاندارد در رشد چرخه اقتصادی است. واردات قانونی هرگز مانع تولید نیست؛ بلکه بستری مناسب برای رقابت و تلاش در جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی به شمار می‌آید.

منبع: خبرآنلاین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9889

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: