درخواست دانشگاهی‌های رژیم صهیونیستی از کابینه نتانیاهو برای ممانعت از قحطی در غزه

غزه

تعدادی از دانشگاهی‌های رژیم صهیونیستی با امضای طوماری از کابینه این رژیم خواستند برای ممانعت از قحطی موجود در نوار غزه، اقدام کند.

 

هداپرس:۷۳۰ تن از دانشگاهیان صهیونیستی طوماری را امضا کردند و در آن از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستند، اقدامات فوری برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه انجام دهد، قبل از این‌که فاجعه انسانی از کنترل خارج شده و باعث مرگ‌ومیر جمعی شود و به لکه‌ای پاک‌نشدنی تبدیل شود.

این در حالی است که، رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به‌ویژه به مناطق شمالی شده و کمک‌هایی که به جنوب نوار غزه می‌رسد برای رفع نیازهای مردم با وجود بیش‌از ۱.۳ میلیون آواره از مناطق مختلف باریکه، کافی نیست.

سازمان برنامه جهانی غذا هفته گذشته اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی پس از ۳ ساعت انتظار از ورود اولین محموله غذایی این سازمان به شمال غزه جلوگیری کرد.

روزنامه «هاآرتص» امروز یکشنبه(۲۰ اسفند) نوشت، رئیس دانشگاه تل‌آویو و رئیس آکادمی ملی علوم رژیم صهیونیستی از جمله امضاءکنندگان این طومار هستند که در آن تاکید کرده‌اند: در برابر فاجعه انسانی که در چند هفته گذشته در نوار غزه جلوی چشمان ما رخ می‌دهد، نمی‌توانیم ساکت بایستیم.

در همین راستا، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز اعلام کرد، گرسنگی سراسر غزه را فرا گرفته است و وضعیت در شمال این باریکه غم‌انگیز است زیرا با وجود درخواست‌های مکرر، از انتقال زمینی کمک‌های انسانی جلوگیری می‌شود.

آنروا اعلام کرد، با نزدیک‌شدن به ماه رمضان، انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس برای نجات جان مردم این باریکه ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز شنبه ضمن ابراز نگرانی درباره شیوع گسترده گرسنگی در نوار غزه، اعلام کرده بود آمار شهدای ناشی‌از سوءتغذیه و گرسنگی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به ۲۵ تن رسیده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12991

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: