برپایی اختتامیه جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر

فیلم فجر

آیین پایانی چهل‌و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای معرفی برگزیده‌ها با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و آیاتی از قرآن مجید برپا شد.

 

هداپرس:جشنواره فیلم فجر عصر ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ پس از ۱۰ روز به ایستگاه پایانی خود رسید و جمعی از هنرمندان و مدیران به همراه هیات داوران و اهالی رسانه‌ در سالن همایش‌های برج‌ میلاد که در این مدت میزبان خانه جشنواره بود، گردهم آمدند تا برندگان سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره معرفی شوند.

شامگاه گذشته مجتبی امینی -دبیر جشنواره – اسامی نامزدهای انتخاب شده هیأت داوران را اعلام کرد.

در این مراسم اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خزاعی رییس سازمان سینمایی، هاشمی قائم مقام وزیر ارشاد، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، حبیب ایل بیگی، هاشم میرزاخانی از مدیران سینمایی از حاضران هستند.

جهانگیر الماسی، احمد نجفی ، مجید انتظامی، هوشنگ توکلی، اسماعیل خلج، مارال بنی آدم، ابوالقاسم طالبی، بهرام عظیمی، محمود کلاری، رضا یزدانی، علی اوجی، هادی مقدم دوست و… از جمله هنرمندان حاضر هستند.

در این مراسم کلیپی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، برای حاضران پخش شد.

در ابتدای این مراسم شهیدی فر مجری با تبریک به مناسبت حلول ماه شوال، برنامه را آغاز کرد و به مهمانان اختتامیه خوش‌آمد گفت.

سپس کلیپی از تصاویر بهمن ۱۳۵۷ پخش شد.

در ادامه مجتبی امینی -دبیر جشنواره- در سخنانی با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای غزه را گرامی داشت و افزود: بخش نگاه نو یکی از جذاب‌ترین بخشهای جشنواره است، آثاری روی پرده رفت که نویدبخش حضور نسلی نو است. مفتخرم که جشنواره امسال تصویری از قهرمانان دفاع مقدس را زنده کرد.‌ گمان میکنم در زمینه تولید محتوا و تمرکز بر سینمای پرمخاطب به تعادل رسیدیم و این تکثر و تنوع را امتیازی مثبت برای جشنواره میدانم.
او با ابراز امیدواری از اینکه شور و حال در اکران ۱۴۰۲ برقرار باشد، گفت: جشنواره فیلم فجر با گروهی بزرگ به پایان راه خود رسید و از همراهان و داوران و هیات انتخاب و نیز ستاد جشنواره و همچنین وزیر فرهنگ و ریاست سازمان سینمایی و حامیان جشنواره قدردانی میکنم.

پس از صحبتهای امینی معرفی برگزیدگان بخش بین‌الملل آغاز شد.

با حضور هیات داوران بخش بین الادیان برگزیدگان این بخش معرفی شدند:

دیپلم افتخار بهترین فیلم برای محمود کلاری، کارگردان “تابستان همان سال”

سیمرع بلورین بهترین فیلم اهدا شد به داریوش یاری برای “شور عاشقی”

پس از اهدای جوایز بخش بین‌الادیان تصاویری از مردم غزه و آن‌چه در چند ماه گذشته با شروع جنگ بر آن‌ها گذشته، و نیز بازتاب‌های خبری و اظهارنظرهای چهره‌های مشهور دنیا پخش شد.

سپس برگزیده‌های مسابقه بین‌الملل (مقاومت) و بخش فلسطین؛ روح و دم معرفی شد. در این بخش با تقدیر از فیلم های «آسمان غرب» و «مجنون»، دیپلم افتخار به محمدحسین حقیقت برای فیلم «پرواز ۱۷۵» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم این بخش نیز به خیرالله تقیانی‌پور برای فیلم «قلب رقه» تعلق گرفت.

اسامی نامزدهای جشنواره

این برنامه با اجرای شهیدی‌فر همراه است و در سالن ‌ردیف‌ها برای عوامل فیلم‌ها و نیز مهمان‌های خارجی درنظر گرفته شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11630

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: