برنامه جهانی غذا منتظر ایجاد گذرگاه دریایی برای کمک‌رسانی به غزه است

غزه

مسئولان آمریکایی اعلام کردند برنامه جهانی غذا با مشارکت در ارسال کمک‌ها برای غیرنظامیان غزه به محض تکمیل ایجاد اسکله توسط ارتش آمریکا موافقت کرده است.

 

هداپرس:خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مسئولان آمریکایی و برنامه جهانی غذا روی چگونگی ارسال کمک‌ها برای غیرنظامیان فلسطینی با یک روش مستقل و بی‌طرفانه کار می‌کنند.

آژانس آمریکایی توسعه بین‌الملل نیز در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرد با برنامه جهانی غذا در رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه دریایی همکاری خواهد کرد.

این آژانس تأکید کرد: این یک عملیات پیچیده است که هماهنگی میان شرکا را می‌طلبد. مذاکرات ما ادامه دارد و در سرتاسر نوار غزه سلامتی و امنیت کارکنان و امدادگران یک موضوع بسیار بااهمیت است.

به دنبال مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی، آمریکا که خود حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و ایجاد فاجعه انسانی در این منطقه بوده است، اعلام کرد قصد دارد یک اسکله موقت و پلی را در مقابل سواحل غزه به عنوان جایگزین مسیرهای زمینی برای کمک رسانی به غزه ایجاد کند.

آمریکا با این اقدام می‌خواهد از موج انتقادات بین‌المللی علیه خود به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی که دست به نسل‌کشی مردم غزه زده است، بکاهد و خود را به عنوان طرفی نشان دهد که به غیرنظامیان و حقوق آن‌ها و کمک‌رسانی به آن‌ها توجه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرد: می‌توان از طریق این بندر روزانه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی را به ساکنان غزه رساند.

مسئولان بین‌المللی می‌گویند شمال غزه با قحطی روبرو است و ۷۰ درصد ساکنان از گرسنگی فاجعه‌باری رنج می‌برند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=15059

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: